ירדן סוגרת גבולותיה עם שכנותיה, כולל ישראל, מחשש לזליגת מגפת הקורונה

עמאן, ירדן (CNN) – שר הבריאות הירדני, סעאד ג'אבר, אמר כי החלטת ירדן לסגור את המעברים עם סוריה, למעט תנועת משלוחים להתמודדות עם הקורונה, היא אמצעי זהירות בגלל חשש למקרים לא מוצהרים בסוריה.

ג'אבר הצהיר היום (שלישי) בהצהרה מיוחדת ל- CNN בערבית בשולי מסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה הממשלה במטרה להכריז על חבילת צעדי מנע חדשים, על הסיבה להכנסת סוריה לרשימת המנועי כניסה, למרות היעדר פגיעות של ווירוס הקורונה בה: "אנו מאמינים כי יתכנו מקרים כתוצאה מהמצב הבריאותי בסוריה. זה אמצעי זהירות יותר מכל דבר אחר. "

תוצאת תמונה עבור الأردن

ירדן הודיעה על פתיחתו מחדש של הגבול היבשתי המשותף עם סוריה לכיוון צפון באמצע אוקטובר 2018.

השר ג'אבר חשף במהלך מסיבת העיתונאים גם שורה של החלטות הקשורות לתנועת הכניסה והיציאה מהממלכה ,המתווספים לסדרת החלטות קודמות, כולל מניעת  כניסות תיירים מספרד, צרפת וגרמניה החל מה -16 במרץ ולא לאפשר לירדנים לנסוע למדינות אלה.וכן  סגירת מעברי גבול יבשתיים עם עיראק .

הכרזת הממשלה כללה כ-10 החלטות, כולל עצירת נסיעות ללבנון וממנה, הפסקת נסיעות לסוריה וממנה פרט לתנועת משאיות, סגירת המעבר הצפוני עם ישראל וגשר המלך חוסין עם הגדה המערבית, וכן המעבר הדרומי מול תנועת הנוסעים היוצאים והמגיעים, למעט משלחות רשמיות ובעלי עניין באמצעות הובלת סחורות ועובדים ירדנים המשתמשים במעבר הדרומי של הממלכה.

ממשלת ירדן הודיעה במסיבת העיתונאים על כוונתה להפסיק את תנועת נמלי הים שלה עם מצרים ולצמצם את מספר המטוסים המגיעים מהם ב -50%,   בנוסף להפסקת תנועת הנוסעים בגבולות היבשתיים עם עיראק, תוך שמירת התנועה המסחרית ומשלחות רשמיות .

תוצאת תמונה עבור الأردن

ג'אבר אמר כי ירדן תאפשר ל"ירדנים "המגיעים לממלכה מאותן מדינות שהוכרזו, להיכנס, בכפוף לאמצעי הזהירות המופעלים על ידי משרד הבריאות הירדני, כולל הסגר עצמי לתקופה של 14 יום.

השר הירדני ציין כי הוחלט למנוע תנועת משלחות דיפלומטיות, ארגונים בינלאומיים, זרים, משקיעים ותושבים בשטח הממלכה, ובלבד שיהיו כפופים לנוהלי משרד הבריאות.

ממשלת ירדן אסרה על קיום ועידות בינלאומיות ומקומיות, למעט מה שהממשלה הירדנית מאפשרת, במיוחד רפואיות, וכי החלטות אלו ייבדקו בכל עת שיידרש הצורך.

עמאן הפסיקה בעבר את כניסתם של מהגרי עבודה ממצרים לירדן, והיא מנעה מאנשים מסין, איטליה, דרום קוריאה ואירן להיכנס לשטחה.

הסיבה לאי הקמת בית חולים באזורי הפריפריה שישמש להסגר לחולי קורונה וחשודים,קשור ל"כושר לוגיסטי ", והוסיף:" כל בית חולים בממלכה הונחה להקצות 2% מהקיבולת שלו כחדרי בידוד מוכנים. "

שר ההסברה הירדני אמג'ד אל-אדיילה אמר עוד במהלך הוועידה כי יש מלאי סחורות ומזון אסטרטגי "מרגיע "בממלכה, והוסיף כי טרם הוערכו ההפסדים הכלכליים בממלכה וכי מדינות רבות בעולם הושפעו ממשבר קורונה שהביא להן הפסדים כלכליים.

לא דווח על מקרים חדשים של זיהום בנגיף קורונה בממלכה, בעוד שתקופת ההסגר לאדם היחיד שהוכנס בעבר עומדת להסתיים.

השר אל עדיילה ציין כי קיימת החלטה קרובה שתוכרז בהמשך, ביחס למניעת האוהדים להשתתף במשחקי כדורגל בתיאום עם ההתאחדות לכדורגל בירדן, תוך הקפדה לההמשיך במשחקים . 

رغم عدم تسجيلها إصابات بكورونا.. وزير الصحة الأردني يكشف لـCNN سبب حظر السفر إلى سوريا

 

כתיבת תגובה