ארה"ב פורסת מערכות הגנ"א באזורים בו כוחותיהם נמצאים בעיראק

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, קנת מקינזי, הודיע היום (שלישי), כי ארצות הברית תציב בעיראק, מערכות הגנה אוויריות, שיגנו על הכוחות האמריקניים, במקרה של מתקפה איראנית אפשרית.

מקינזי אמר במהלך הדיון, כי "אנו נמצאים בתהליך של החדרת מערכות הגנה אווירית וטילים בליסטיים במיוחד לעיראק, כדי להגן על עצמנו מפני כל התקפה איראנית אפשרית ".

ראוי לציין, כי הפנטגון אמר מוקדם יותר השנה, כי הוא מבקש להבטיח אישור עיראקי, לפרוס טילי פטריוט בשטחה, כדי לספק הגנה טובה יותר על 5,200 חיילים אמריקאים הפרוסים במדינה.
צבא ארה"ב עוקב אחר "מידע מודיעיני" ,על תוכניות איראניות לסדרת פיגועים מכוונים נגד אינטרסים וכוחות אמריקנים בעיראק שוושינגטון מאשימה את המליציות השיעיות הנאמנים לטהרן. מאז סוף אוקטובר, מבצעים המיליציות הנאמנות לאיראן פיגועי טילים נגד חיילים אמריקאים, דיפלומטים, ומתקנים בעיראק, שהביאו למותם של קבלן אמריקני וחייל עיראקי.

המתח בין וושינגטון לטהראן, הסלים על אדמת עיראק לאחר מכן. בתקיפה של ארה"ב בראשית ינואר, חוסל מפקד כוח קודס האיראני לשעבר, קאסם סולימאני, בבגדאד. לאחר מכן, איראן הגיבה בהתקפה, בה נורו טילים בליסטיים, לעבר שני בסיסים עיראקיים, שכוחות אמריקאים נמצאו שם. בעקבות התקיפה בטילים  110 חיילים אמריקאים סבלו מזעזוע מוח.

قوات أميركية في العراق- أرشيف

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה