ארה"ב סרבה לרכוש כיפות ברזל במיליארד $ עקב סירוב ישראלי לחשיפת התוכנה

כיפת הברזל היא אחת משלוש שכבות בהגנה האווירית של ישראל והיא אחראית על ירי טילים לטווח קצר כמו אלה הנורים על ידי חמאס באופן קבוע מרצועת עזה.

צבא ארה"ב שקל מחדש את תכניותיו לרכוש מערכות הגנה אווירית של כיפת ברזל ישראליות לאחר שהתמודד מול מספר אתגרים תוך כדי לימוד 2 המערכות הראשונים שקנו.

הפנטגון תכנן להוציא כמיליארד דולר לרכישת שתי סוללות נוספות של המערכת. עם זאת, בדיקות ראשוניות חשפו נושאים שמנעו את שילוב כיפת הברזל במערכת פיקוד הקרב המשולב של ארה"ב, למרות שהצבא הצליח בתחילה לחבר אותו לרדארים של ארה"ב ולמערכת הפיקוד והבקרה על תעופה משותפת במהלך הבדיקות בשנת 2019.

Image result for US Integrated Battle Command System

"אנו מאמינים שאיננו יכולים לשלב אותם במערכת ההגנה האווירית שלנו בהתבסס על כמה אתגרים בלתי ניתנים לגישור, כמה אתגרי סייבר וכמה אתגרים אחרים", אמר ראש תחום אתגרי העתיד בצבא ארה"ב, הגנרל מייק מוריי, במהלך דיון בוועדת משנה מקצועית של בית הנבחרים האמריקאי.

Image result for army futures command

מוריי לא פירט מהות הפרטים הספציפיים של האתגרים, כולל זה שקשור לתפקוד הדדי, אך על פי מקורות אנונימיים שצוטטו על ידי The Times of Israel, הבעיה העיקרית עבור צבא ארה"ב הייתה שישראל סירבה לספק את "קוד המקור" עבור התוכנה של כיפת ברזל.      לעומת זה,כך על פי הדיווחים, מנע מהפנטגון לבצע התאמות תוכנה כך שהמערכות הישראליות תהינה תואמות למערכות האמריקאיות.

כעת צבא ארה"ב תקוע עם שני מערכות של כיפת ברזל שכבר נקנו אך לא ניתן להשתמש בהן כדי לעזור לכוחות אמריקאים להדוף התקפות טילי שיוט על בסיסיהם ברחבי העולם.

"אז מה שבסופו של דבר היה לנו -שתי סוללות עצמאיות בעלות יכולות גדולות מאוד, אך לא ניתן יהיה לשלב אותן במערכת ההגנה האווירית שלנו", הסביר מוריי.
כעת ארה"ב מחפשת תחליף לכיפות הברזל הישראליות במקום אחר. לטענת הגנרל מורי, צבא ארה"ב יתחיל עכשיו לחפש בתעשיות הביטחוניות המקומיות, ואצל אלה שמחוץ לארה"ב ,פתרונות שיתאימו לו במסגרת התכנית הכוללת  להגנת כוחותיו ברחבי העולם מפני תקיפות של טילי שיוט.

Image result for US Integrated Battle Command System

 

כתיבת תגובה