למרות הפסקת האש: טורקיה מזרימה שריון וכלי רכב צבאיים לאידליב

המצפה הסורי לזכויות אדם אמר ביום ראשון, כי טורקיה שלחה ,מאז תחילת הפסקת האש החדשה,עשרות כלי רכב ומשוריינים לאידליב, שבצפון סוריה .

במצפה אמרו כי 350 כלי רכב עברו לאידליב, ממעבר הגבול כפר סילוסין, ואילו הכוחות הטורקיים הקימו עבורם נקודה כינוס חדשה בפריזה זרדנה, שבצפון הכפר אידליב.

בטוויטר פורסמו קטעי וידיאו המראים משוריינים טורקיים בדרכם לאידליב,עוד אמרו כי טורקיה שלחה עד כה ארבעה גדודים.

המצפה דיווח כי עם כניסת הרכבים הטורקיים האחרונים, מספר המשאיות והרכבים הצבאיים שהגיעו ל-"איזור ההסלמה " במהלך התקופה שבין 2 בפברואר ועד היום, מגיע ליותר מ -3,750 כלי רכב צבאיים טורקיים, שנכנסו לשטח סוריה.

המצפה ציין כי השיירות הטורקיות מורכבות מטנקים, נגמ"שים, משוריינים, רכבים ניידים מוגנים נגד כדורים, ומכ"מים צבאיים, בעוד שמספר החיילים הטורקים שהתפרסו באידליב ובחאלב באותה תקופה , הגיע ליותר מ -8,700 חיילים טורקים.

שקט "יחסי" שרר באזור אידליב, בצפון מערב סוריה, לאחר שההסכם הטורקי-רוסי על הפסקת אש נכנס לתוקף, בחצות שבין יום חמישי ושישי.

הסכם זה צפוי להפחית את עוצמת הקרבות האלימים, במשך מספר שבועות בנפת אידליב, המעוז האחרון של סיעות האופוזיציה והמיליטנטים , בצפון מערב המדינה , ושם התערבה טורקיה צבאית נגד כוחות המשטר, של הנשיא בשאר אל-אסד, המגובה על ידי רוסיה.

آليات عسكرية تركية في إدلب - صورة أرشيفية

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה