קרבות קשים באזור אידליב שבצפון סוריה-חיתוך מצב

המצפה הסורי לזכויות אדם הודיע, כי כוחות המשטר הסורי, פתחו במתקפה יבשתית, היום (חמישי), ומנהלים קרבות קשים עם פלגים חמושים באידליב.

המצפה אישר את הריגתם של 67 לוחמים מכוחות המשטר הסורי והמיליציות הנתמכות על ידו, מאזורי מחוז אידליב.
כלי התקשורת של המשטר הסורי הודיעו, כי "הכביש הראשי  דמשק-חלב", מאובטח לאורך 100 ק"מ, "וציין כי" מאות חמושים נהרגו ואלפים נפצעו, כולל במחוזות אידליב וחלב.

לסיכום הקרבות עד לרגע זה, מאז תחילת המתקפה הסורית, נהרגו משני הצדדים , 6100 איש ו2550 נפצעו, "באזורים הכפריים באידליב, בנוסף להשמדה של 615 כלי רכב משוריינים.

המשטר הסורי אישר, כי הוא "ממשיך בפעולותיו נגד הלוחמים, בג'בל אל-זאוויה באזור הכפריים של מחוז אידליב, והתקיפות מתמקדות בביצוריהם, וקווי האספקה שלהם."

סוכנות הידיעות הרוסית ציטטה היום, את אחד הכתבים שלה באומרו, שלוחמי הפלגים הסורים, חזרו להפגיז את העיר האסטרטגית סראקיב, בנפת אידליב (צפון-מערב סוריה), כמו גם את הכביש המהיר "M5" המקשר בין דמשק וחלב.

תמונה

הסוכנות הוסיפה, כי לוחמי הפלגים ניסו להיכנס אמש לסראקיב, אך כוחות המשטר הסורי התעמתו אתם והדפו אותם. ארטילריה של צבא המשטר הסורי מנסה להשמיד את מקורות הירי של הפלגים.

מנגד, ערוץ "רונה" הכורדי דיווח, כי כוחות טורקיים הפציצו שני כפרים, באזור הכפרי של תל אלאבייד.

בתקיפה רוסית נהרגו היום 15 אזרחים, כולל ילד, בתקיפות של מטוסי קרב רוסיים בנפת אידליב, בצפון מערב סוריה.

התקיפות היו לאחר חצות, וכוונו לנקודות ריכוז  של פליטים , שנמלטו מההסלמה המתמשכת באזור, במשך חודשים ארוכים, סמוך לעיירת מערת מסרין שבצפון הכפר אידיליב, על פי המצפה הסורי, שהצביע על 18 בני אדם שנפצעו.

עם תמיכה רוסית, כוחות המשטר פתחו במתקפה מסיבית, מאז חודש דצמבר, נגד אזורים שנשלטו על ידי המטה לשחרור אל-שאם, (לשעבר "ג'בהת אל-נוסרה") וסיעות אופוזיציה אחרות, וכוחות טורקיים פרוסים במחוז אידליב וסביבתה. כוחותיו של אסד הצליחו להתקדם משמעותית בדרום אידליב ובמערב חאלב.

תמונה

מאז החלו ההתקפות הללו, נהרגו כ -500 אזרחים, בהם כ -140 ילדים, לפי המצפה הסורי, ולדברי האו"ם 948,000 איש נאלצו לעבור לאזורים בטוחים יותר. רובם נסעו לצפון אידליב, במיוחד ליד הגבול הטורקי-סורי.

מתחילת פברואר, המתח בין אנקרה למשטר הסורי באזור הסלים, בעימותים בשטח, והסתכם בהרוגים ופצועים משני הצדדים.

האלימות הסלימה באידליב בשבועות האחרונים, מכיוון שטורקיה שלחה אלפי חיילים לאזור, כדי לתמוך בפלגים שלה שם.

ההסלמה בשטח הובילה למתיחות דיפלומטית, בין מוסקבה לאנקרה. נשיאי טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וולאדימיר פוטין הרוסי, קיימו היום במוסקבה פגישה, כדי להקל על המתח , והוחלט על הפסקת אש החל מחצות הלילה.

תמונה

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה