החיזבאללה מבקש לסגת מצפון סוריה והמעצמות פועלות לגירוש האיראנים

כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (א ') כי "חיזבאללה" הלבנוני ביקש מטורקיה "הודנא" (הפוגה), כדי שיוכל לפנות את לוחמיו ולסגת בהדרגה מציר סרקיב-אל-טאלחה בפרברי מחוז אידליב, לאחר שחיילי צבא סוריה ברחו קודם לכן מאזורי הקרבות.

על פי מידע שהגיע לאתר החדשות הלבנוני –  "ג'נוביה", התקיימה אתמול פגישה בין מנכ"ל הביטחון הכללי בלבנון, האלוף עבאס איברהים, וראש שירותי הביון הטורקי, חאקן פידאן, באיסטנבול. המידע שהתקבל מפגישה זאת מצביע כי היא התרכזה בתיווכו של איברהים בין טורקיה לחיזבאללה לפינוי גופות הרוגיו  מאזור סרקאב שבצפון סוריה.

אתר החדשות הלבנוני ציין עוד כי נשיא איראן, חסן רוחאני, יצר אתמול קשר עם מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, כדי לנסות ולהסכים על הפסקת האש, ואילו הרוסים היו נתונים ללחץ אמריקני ונאט"ו כדי למנוע את התרחבות העימותים שיובילו לסכסוך רוסי-טורקי באידליב ובצפון סוריה.

סוכנות הידיעות הסורית – STEP השיגה קלטות שמע שהוקלטו על מרשתות הקשר של החיזבאללה הלבנוני ושם שומעים כיצד הלוחמים נתונים תחת התקפות ישירות מצד המיליציות הסוריות הנתמכות ע"י הטורקים באזור אלטלחיה שליד העיר סרקאב בצפון סוריה.

אחד הגורמים ,מאנשי החיזבאללה,בהקלטה אישר כי הכוחות הרוסים לא הגיבו לקריאות עזרה מצד לוחמי החיזבאללה, ואילו חיילי המשטר הסורי נמלטו משדה הקרב . הוא  גם ציין כי 10 מחבריו נהרגו ו -30 אחרים מקרב אנשי החיזבאללה – נפצעו.

תמונה

המקורות גם אמרו לאתר "אלג'נוביה" הלבנוני כי יש "בישול" רוסי-טורקי-אמריקני חדש, על אש איטית ובצורה הדרגתית, להסכם לסיום הסכסוך בצפון סוריה, על ידי הקמת עמדות צבאיות לטורקיה שיכללו נקודות ביטחוניות או עמדות תצפית, והצבת כוחות רוסים שיפרידו בין צבאות סוריה וטורקיה, ומשמעות הדבר היא גירוש החיזבאללה והמיליציות האיראניות מצפון סוריה.

אתר החדשות הלבנוני הוסיף, על פי מידע שהגיע לידיו, כי השלב הבא יביא להפחתת השפעתה של איראן בסוריה, וזה מאשש את המימד האסטרטגי של סיום הפרויקט של איראן באזור שהחל בחיסול האלוף קאסים סולימאני- מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים.

 

מפת הכוחות בסוריה:

כתיבת תגובה