אחרי הרג 34 מחייליו בסוריה צבא טורקיה עובר לכוננות עליונה

לאחר שהמצפה הסורי לזכויות אדם אישר, ביום חמישי, כי התקיפות האוויריות שהתרחשו במהלך היום בצפון סוריה, הביאו להרג של לפחות 34 חיילים טורקים, בנוסף למותם של אנשים אחרים (כנראה מהמליציות הטורקיות) כתוצאה מאותן תקיפות, דיווח של גורמים ביטחוניים טורקיים אומר כי נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, עומד בראש ישיבת חירום בנושא ההתפתחויות באידליב.

בתוך כך, האמבולנסים העבירו את הפצועים לבתי חולים בעיירה הטורקית ריהאניה והעיר אנטקיה הסמוכה לגבול סוריה.
המצפה הסורי דיווח, כי חלה התקדמות חדשה של כוחות המשטר לפני שעות, במהלכן הצליחו לשלוט באל-חלובה, בג'בל אל-זאוויה, ובאל-צוקום בשכונת אל-גב'ב, באזור הכפרי הצפוני-מערבי של חמה. לפיכך, היא מתקרבת לעיר ג'סר אל-שגור, ונמצאים במרחק של 17 ק"מ.

כמו כן כוחות המשטר ממשיכים להפגיז באינטנסיביות את שטחי סאה אל-גב, ג'סר אל-שגור ואת הכפרים ג'בל אל-זאוויה.

ראוי לציין שטורקיה כבר איבדה חיילים מצבאה וגם מהמליציות הנתמכים על ידה במחוז אידליב בצפון מערב סוריה, בגלל ההסלמה המתמשכת בין כוחותיה, לבין הפלגים הסורים הנתמכים על ידה, ולבין המשטר הסורי.

ביום חמישי הודיע נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן , כי שלושה חיילים טורקים נוספים נהרגו באידליב,וכך אמר בנאומו : "יש לנו שלושה הרוגים … אלוהים ירחם עליהם". מצד שני הוא טוען, שאבדות המשטר הסורי גדולים יותר.

זה מגיע לאחר שארדואן אישר, ביום רביעי, כי טורקיה "לא תיסוג מטר אחד" מאידליב, והוסיף בנאום שנשא בפני חברי "מפלגת הצדק והפיתוח" באנקרה, "אנחנו נדחוף את חיילי המשטר הסורי אל מחוץ למקומות שכבשו".

נשיא טורקיה חזר על האזהרה הסופית שהעביר לכוחות המשטר הסורי, לסגת מהאזורים שכבש באידליב עד סוף החודש הזה, ואיים כי יאלץ אותם לסגת אם לא יעשו זאת, נוכח המשך התקדמות המשטר בחיפוי אווירי רוסי.

לעומת זאת האשים משרד ההגנה הרוסי את טורקיה, ביום חמישי, בהפרה של הסכם סוצ'י באידליב על ידי מתן תמיכה, וסיוע בירי ארטילרי ומל"טים.

ביום חמישי הודיעה הטלוויזיה הרוסית הרשמית, כי חיילים טורקים פתחו באש, על מטוסים רוסים באזור אידליב הסורי.

ראוי לציין כי כוחות המשטר, עם תמיכה רוסית, פתחו במתקפה רחבת היקף מאז דצמבר באידליב וסביבתה. המטה לשחרור אל-שאם (לשעבר אל-נוסרה) שולט ביותר ממחצית מהאזור במחוזות חלב, חמאת ולטקיה.

בנוסף למשבר ההומניטרי שנבע מהתקפה זו, שהובילה לעקירה של כמיליון איש, היא גרמה למשבר רוסי-טורקי. ארדואן אמר ביום רביעי, "הבעיה הגדולה ביותר של טורקיה באידליב היא חוסר היכולת להשתמש במרחב האווירי, שבשליטת מוסקבה." בקרוב נמצא פתרון לכך, "מבלי למסור פרטים נוספים.

חיילים טורקים בסוריה

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה