מבזקי חדשות ליום 28-2-2020. מתעדכן

*- דיווח- 1000 הרוגים ב-3 חודשים לצבא סוריה והחיזבאללה והמיליציות האיראניות בקרבות במחוז אידליב.

*- דיווחים על נפגעים רבים בקרב הכוחות הטורקים כמו כן דיווח כי מספר גדול של אמבולנסים עושים דרכם על גבול סוריה טורקיה .. ישיבת חירום ביטחונית מתנהלת בנשיאות טורקיה באידליב. ארדואן עומד בראש הישיבה. יותר משלושים חיילים טורקים מתים לאחר התקפות אוויריות (סורית-רוסית) בסמוך לגבול טורקיה-סוריה/

*- תיעוד מיוחד-חייל טורקי בהודעה קולית:"בחדר המתים יש 50 חברים שלי. חיילים הרוגים מגיעים לבית החולים." "רבים מחבריי נמצאים תחת ההריסות. יש הרבה פצועים."

*- ביום חמישי הטיל האיחוד האירופי סנקציות, על אזרחי טורקיה שהיו מעורבים, בקידוחי נפט בלתי חוקיים , כך הודיעה המועצה האירופית בהצהרתה. בפרטי ההודעה נאמר כי שני האנשים הם, מחמט פרוח עקלין, ועלי קושקון נמוגלו, שני בכירים ובעלי חברת הנפט הטורקית, ומשתתפים בתכנון קידוחי נפט בלתי חוקיות.

*- דאו צולל יותר מ -800 נקודות בעקבות בהלת נגיף הקורונה ירידה של יותר מ-2,800 נקודות בשבוע.

*- משרד ההגנה הרוסי מוסר: שטורקיה ממשיכה לתמוך במיליציות שלה באידליב באמצעות ארטילריה ומל"טים בניגוד להסכמי סוצ'י.

המרכז הרוסי לפיוס בסוריה אישר, כי הצד הטורקי ממשיך להפר, את הסכמי סוצ'י באידליב, על ידי מתן תמיכה לחמושים, שתוקפים את הצבא הסורי.

*- אתר חדשות סיני: מערכות S300 הרוסיות בסוריה חסרות ערך, פגיעות לל"א והביצועים פחותים מהנתונים המוצהרים.

*- בתקיפה ישראלית על קוניטרה, נהרג מפקד שטח של "חיזבאללה".

פעילים ודיווחים עיתונאים סורים הצהירו, כי מי שנהרג היום בתקיפה ישראלית בנפת קוניטרה, דרום-מערבית סוריה, היה מפקד ב"חיזבאללה "הלבנוני.

המפקד נהרג לאחר פגיעה במכוניתו על ידי מל"ט ישראלי בקוניטרה שבדרום סוריה.
פעילים במדיה החברתית אישרו , כי ההרוג הוא עימאד אל-תוויל, "ראש המבצעים החיצוניים" ב"חיזבאללה ".

ההתנקשות בפעיל חיזבאללה עימאד אל-תאוויל, שהוא מפקד המבצעים הזרים בחיזבאללה, בתקיפה ישראלית על מכונית באזור קוניטרה.
ערוץ -13 הישראלי אישר כי אל-טוויל, היה מעורב במאמצים להקמת רשת של חיזבאללה, שתוכל לשמש להפעלת חוליות מפגעים בגבול ישראל.

המצפה הסורי לזכויות אדם" שבסיסה בבריטניה מצידה הצהירה, כי הקורבן הוא אדם מ"ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן ".

ואילו הסוכנות הסורית "SANA" דיווחה, כי התקיפה הישראלית פגעה במכונית אזרחית, בכניסה הדרומית לעיירה חאדר, והרגה אזרח מבלי לחשוף את תפקידו, ואילו לא הייתה תגובה מהצד הישראלי,שדיווחה על תפקידו ושמו, הסורים לא היו חושפים את זהותו.

*- ישראל: צוות מדענים ישראלים טוען כי החיסון הראשון נגד נגיף קורונה יכול להיות מוכן תוך 3 שבועות וזמין תוך 90 יום.

*- הטלוויזיה הרוסית דיווחה היום (חמישי) , כי מומחים צבאיים של טורקיה, בפרובינציה הסורית אידליב, משתמשים בטילי-כתף, בניסיון להפיל מטוסי מלחמה רוסים, השייכים למשטר הסורי.

הצהרה זו, ששודרה על ידי ערוץ הטלוויזיה ברוסיה 24, במהלך הצגת דו"ח מאידליב, הייתה במקביל להכרזה, על גורמים רשמיים בטורקיה ובאופוזיציה הסורית, הנתמכת על ידי הצבא הטורקי, לאחר ההשתלטות על העיירה נאירב באידליב.

*- מפקד עוצבת ״געש״, תת-אלוף אבי גיל: ״חטיבות 7 וגולני סיימתם זה עתה תרגילי חטיבה מאתגרים, שהחלו לכאורה במעבר משיגרה לחירום, ישירות להגנה התקפית, השמדת האויב ותמרון מנומר ומשוריין כמובן לעומק ולהסיר את האיום על ישובי מדינת ישראל. תמרנתם, תחבלתם ושאפתם להלחם ממש כפי שתלחמו בלבנון.

"ציווי אחד לפניכם: לנצח במלחמה, הערב, אם זאת תגזר עלינו", המשיך תא"ל גיל. אויבנו ממשיכים לאותת, לאתגר אותנו בכל הגזרות ובמשך כל השנה – בצפון כפי שחווינו בחודשים האחרונים, באיוש ובדרום כפי שאנו חווים כמעט מדי שבוע. בכל האירועים כמעט חטיבות 7 ו"גולני" התייצבו! מוכנות, חדות, כשירות, חיבור נפלא של מקצוע ורוח, חיבור בין חי״ר, שריון, הנדסה מודיעין ואוויר. ממש כך עד הנצחון. נפגש בשטחי הכינוס״.

*- קוביד -19 מדביק את סגן נשיא איראן. הקורונה מתפשטת לתוך ההנהגה באיראן מעסומה אבתכאר-( הסגנית של רוחאני), נדבקה ונמצאת כעת בבידוד!

*- ערב הסעודית הודיעה היום (חמישי) כי היא תמנע מאזרחים זרים להגיע לערים הקדושות לאסלאם שבשטחה, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה כמה חודשים לקראת החאג'.

ריאד חוששת מהישנות ההתפתחויות באיראן, בעוד שמספר הנדבקים מהווירוס במזרח התיכון עלה ל-350, רובם ברפובליקה האסלאמית – עם 254 מקרים, ו-26 מקרי מוות.

הצעד החריג של הממלכה הסונית, הרואה בעצמה מגנת המקומות הקדושים לאסלאם, ימנע מאזרחים זרים מלהגיע לעיר מכה, שבה שוכנת אבן הכעבא הקדושה לאסלאם, וכן לקברו של הנביא מוחמד בעיר מדינה. הרשויות גם ימנעו את הכניסה למדינה של תיירים שביקרו במדינות שהושפעו מהנגיף.

"ערב הסעודית מדגישה את תמיכתה בכל הצעדים הבינלאומיים להגבלת התפשטות הנגיף, ומפצירה בכל אזרחיה לנקוט זהירות לפני נסיעתם למדינות שבהן יש התפרצות של נגיף הקורונה", נמסר בהודעת משרד החוץ הסעודית בעת ההכרזה. "אנחנו מבקשים מאללה הכול יכול לחוס על האנושות מכל פגע".

*- הלירה הטורקית בשפל הגדול ביותר מזה 9 חודשים בגלל חששות מסוריה #سوريا וה- קורונה.

*- משרד הפנים האיראני קורא לאיראנים להימנע מנסיעות פנים ארציות.

*- שגריר לבנון באיראן מתריע לכל האזרחים השוהים האיראן : התכוננו לפינוי!

*- הנמל הימי הגדול ביותר בארה"ב – נמל לוס אנג'לס מדווח על ירידה של יותר מ-25 אחוז בכמות הקונטיינרים המנכנסים לנמל . כנראה בעקבות הסגר על נמלי סין.

*- צבא ישראל הודיע היום (חמישי) כי הפיל מזל"ט ששוגר מרצועת עזה בזמן שטס מעל הים התיכון.
הצבא אישר בהצהרה כי המטוס טס לכיוון מערבי "בדרך לא שגרתית" בגובה של כ -500 מטרים ובמרחק של 8-12 ק"מ מחופי המדינה, כאשר הופל על ידי מטוס F-15 ישראלי סמוך לשעה 11.

*- ג'רארד וספיר, חוקר מהקרן ללימודי המזרח התיכון, בראיון שנערך עם צרפת 24, אמר:, "יש כעת סוג של מחאה חדשה, שהן מחאות מלוות בפיגועים שהתרחשו מאז הראשון בינואר יותר מעשר פעמים. ההתנגדות האיראנית מכוונת לכל בסיסי המשטר במדינה, ואף אחד לא מדבר על נושא זה, ומועצת ההתנגדות הלאומית האיראנית מנהלת את ההתנגדות בפנים איראן.

הכלכלה האיראנית פועלת בשלושה אופנים המוליכים להריסתה : הוצאות צבאיות מופרזות, הוצאות מאסיביות בתוכניות גרעין, טילים וחלל, וסיוע כספי מופקע לשיעים בלבנון, עירק וסוריה ותימן.

*- פראנס 2: השלטון האיראני חושש ממרד כללי באיראן בעקבות וירוס הקורונה.

*- קטאר וכווית מפנים את אזרחיהם מאיראן .

*- ראש מועדון – "Spyrod Rasht", אחד המועדונים האיראניים בפרמייר ליג, מודיע כי 10 חברי הקבוצה נדבקו בנגיף החשוד כקורונה #كورونا "הוא מוסיף שמצבם של 4 שחקנים הוא קריטי מאוד.

*- פוטין דחה את האפשרות, שיפגש עם ארדוואן בחודש מרץ, עוד אכזבה של ארדוואן:

מהקרמלין נמסר היום (חמישי), כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אינו מתכוון לפגוש את נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ב -5 במרץ, כדי לדון במצב באזור אידליב בסוריה, למרות דבריו של ארדואן שמסר על פגישה כזו.

ביום רביעי אמר ארדואן, כי ככל הנראה פוטין ייפגש איתו באיסטנבול, בשבוע הבא לשיחות על אידליב.

*- ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע על השבתת כל בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים מתחילת השבוע הבא ועד לתחילת חופשת האביב בסוף מרץ. זאת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הסיני במדינה.(רויטרס)

כתיבת תגובה