תותח אמריקאי בעל יכולת ירי לטווח של 1000 מייל בתכנון

צבא ארה"ב בוחן את הרעיון של יצירת תותח ענק שיכול לירות פגזים בעצמה ובדיוק שיכולים לפגוע במטרה ממרחק של עד 1,000 מיילים.

התותח האסטרטגי לטווח הארוך- (Strategic Long-Range Cannon (SLRC, עם יכולות על טבעיות , שצבא ארה"ב מתכונן לייצר, יכול לתת את אותו סוג של תמיכה, שמקבלים כוחות היבשה של ארה"ב, מחיל- האוויר ומחיל- הים, בדומה לתקיפות מטוס קרב ותקיפות טילי שיוט, כך עולה מכתבה של המגדין האמריקאי – "נשיונל אינטרסט".

בפברואר האחרון, פרסם פיקוד ארה"ב לפיתוח אמצעי לחימה, תכנית לייצר עבור הצבא תותח ענק שיורכב על רכב בעל שמונה גלגלים .

תמונה

ארה"ב מפתחת תותח אסטרטגי לטווח הארוך  שיכול להגיע עד 1,000 מיילים ומעלה, מצבא ארה"ב אומרים כי טווח התותח החדש, יעלה על 1,000 מיילים, וכל תותח מופעל בכשמונה אנשי צוות , לעומת ארבע בסוללות טילים .

הדיווח במגזין האמריקאי הוסיף כי התותח החדש, שיהיה גדול יותר מכל תותחנים שקיימים היום, יפעל מהיבשה ומהים.

בדו"ח שציטט את הגנרל האמריקני ג'ון רפרטרי, שמוביל את המאמץ למודרניזציה של כוח אש לטווח ארוך, נאמר כי התותח החדש אינו זקוק לטכנולוגיה פורצת דרך , כי התותח החדש יבנה על בסיס התותח של 155 מ"מ, אך "זו תהיה גרסה גדולה יותר של אותם תותחים,
התותח החדש לטווח הרחוק, הוא אחד מכמה כלי נשק חדשים, שהצבא רוצה לעמוד בקצב יכולת האש של צפון קוריאה, רוסיה וסין בכל הקשור לתותחים, שכן עד עכשיו צבא ארה"ב פיגר אחרי צפון קוריאה רוסיה וסין בפיתוח תותחי ארטילריה – כך טוען ה-"נשיונל אינטרסט" .

צבא ארה"ב מפתח גם תותחים מסוג M-109 ו- M-198, כך שניתן להרחיב את טווח הטילים מ- 20 מיילים ל -80 מיילים.

באשר לתותח האמריקני החדש, ניתן להציב אותו בתחום אמצעי, בין טווח הטילים המדויקים, לבין טווח טילי מהירות המעבר, (הכוונה לטילים היפר קוליים), והתותח החדש יאפשר לצבא, לפגוע ביעדים כמו בסיסי שיגור טילים, רשתות לוגיסטיות ובסיסי אוויר.

בדומה לתכנון תותח הרכבת, שפיתחה גרמניה במלחמת העולם השנייה, שהצליח לירות פגזים במשקל של עד שבעה טונות למרחק של עד 30 מיילים.

 

תמונה

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה