מבזקי חדשות מהעולם בנושא הקורונה

*- היסטוריה בדקה: פריצת וירוס הקורונה בעולם:

*- מספרה מתאימה עצמה לתנאי המגפה:

*- העולם "פשוט לא מוכן" להתמודד עם מגפת הנגיף הקורונה, הזהיר היום (שלישי) ברוס איילוורד, ראש כוח המשימה המשותפת של מומחים מארגון הבריאות העולמי (WHO) וסין במדינה.

"אתה צריך להיות מוכן להתמודד עם זה בהיקף נרחב יותר … וזה חייב להיעשות במהירות", אמר איילוורד והתעקש כי מדינות "חייבות להיות מוכנות כאילו זה יפגע בהם מחר".

בנוסף, תוך שהוא משבח את הצעדים שנקטה סין על מנת למנוע את התפשטות נגיף ה- covid-19, הדגיש המומחה כי ההצלחה של בייג'ינג גרמה במדינות אחרות ל"תחושת ביטחון כוזבת ".

"סין יודעת לשמור על אנשים נגועים בחיים … זה לא יהיה המקרה בכל חלקי העולם […] זו מחלה קשה", אמר איילוורד, שזה עתה חזר מהענק האסייתי. למרות העובדה כי במרכז מוקד המחלה בסין, מספר המקרים החדשים פוחת, חלה עלייה פתאומית באזורים שונים באסיה, אירופה והמזרח התיכון.

תמונה

*- נוסעת שהגיעה בטיסה ישירה מסיאול לניו יורק כותבת : בלתי נסבל לדעת שאתה פשוט טס ישירות מסיאול  #SouthKorea לתוך #JFK  שדה התעופה קנדי בניו יורק ללא כל פעולות של רשויות הפיקוח של משרד הבריאות האמריקאי למנוע התפשטות של #COVIDー19#coronavirus  הווירוס לתפוח הגדול #NYC (ניו יורק)..

תמונה

*- איראן הקימה שרשרת בתי חולים שדה לאורך גבולותיה ליד מעברי הגבול שם היא מכניסה להסגר כל מי שמנכנס לתחומה .

*- "העובדה שממשלות [ #US ] הם מבצעות פעילויות בלתי חוקיות פירושה שהם לא יכולים להכיר בכך ש [ #Coronavirus ] הנגיף הוא מעשה ידי אדם "  –  ד"ר פול קרייג רוברטס.

תמונה

*-סינגפור מפתחת בדיקת נוגדנים לאיתור זיהום חדשני בווירוס הקורונה.

באמצעות בדיקת נוגדנים שפותחה על ידי בית הספר לרפואה Duke-NUS, המסתמך על דגימות דם, משרד הבריאות של סינגפור הצליח לזהות שני אנשים שנדבקו בנגיף הקורנו-וירוס החדש (SARS-CoV-2) ומאז התאוששו. ניתן להשתמש בבדיקת הנוגדנים לגילוי אנשים הנגועים בנגיף קורונה, אך הם אינם סימפטומטיים או מראים סימפטומים קלים בלבד. משרד הבריאות בסינגפור הודיע ​​על כך במהלך מסיבת עיתונאים ביום שלישי.

בהודעת דוא"ל לעיתון הינדו, דניאלה אנדרסון, מנהלת מדעית של מתקן ABSL3 של Duke-NUS, אמרה כי "הרגישות והספציפיות צריכות להיות 100% מכיוון שיש לנו שני בדיקות מקבילות כדי להבטיח שלא נלכוד שליליות / פוזיטיביות כוזבות."

בשונה מהבדיקה המולקולרית המשמשת כיום המאתרת נוכחות של חומר גנטי ויראלי בדגימות ספוגיות דרך הפה, בדיקת האבחון שפותחה על ידי בית הספר לרפואה של דיוק-נ.וס מגלה נוגדנים שפותחו על ידי מערכת החיסון כשהם נגועים בוירוס הקורונה.

"נוגדנים יתחילו להופיע בגוף החל ממספר ימים לאחר ההדבקה ויגיעו לשיא כשבועיים-שלושה לאחר ההדבקה. [אז] ייתכן שהבדיקה לא תוכל לאתר נוגדנים אם האדם נבדק מוקדם מדי לאחר ההדבקה, "הסביר ד"ר אנדרסון.

בעוד שהבדיקה המולקולרית המשמשת כיום היא בעלת רגישות נמוכה ואינה יכולה לזהות אנשים שהחלימו ממחלת COVID-19 , נוגדנים המיוצרים על ידי מערכת החיסון בתגובה לזיהום יהיו נוכחים בדם במשך זמן רב . זה הופך את בדיקת הנוגדנים לחשובה במיוחד להתחקות גם אחרי אנשים שהחלימו מהמחלה.

"פיתחנו מבחנים שאינם מבחנים חדשים אך בעזרתם בהקשר זה אנו יכולים לחפש נוגדנים בחולים. נוכל להתחקות אחר חולים שנדבקו בעבר ", אמר ד"ר אנדרסון במהלך מסיבת העיתונאים.

ד"ר אנדרסון, שהסביר כיצד מבוצעת בדיקת הנוגדנים, אמר בהודעת הדוא"ל: "נגיף הקורונה החי נבדק כנגד הנוגדנים הקיימים בדגימות המטופלים. אם יש נוגדנים כנגד נגיף הקורונה, הנוגדנים ימנעו משכפול הנגיף הקורונה.  "

*- תפוצת הווירוס בעולם נכון להיום : 

תמונה

 

כתיבת תגובה