טורקיה קידמה סוללות טילי נ"מ מתנייעים לשטח סוריה

דיווחים בעיתון רוסי מגלים כי תגבורות נוספים של כוחות של טורקים נכנסו לסוריה על מנת להשתתף במלחמה באידליב שבצפון סוריה, וכן כדי לתגבר הכוחות למקרה של התפרצות מלחמה כוללת.
המאמר מגלה עוד שצבא טורקיה החל להעביר מערכות הגנה אווירית לטווח הקצר, ישירות למחוז אידליב שבסוריה.

העברת סוללות נ"מ מטורקיה לסוריה נעשה לאחר שטורקיה בקשה מוושינגטון לכסות את גבולה הדרומי עם סוריה, בשתי סוללות פטריוט, ונתקלה בסירוב אמריקאי.
יש המעריכים כי הזרמת תגבורות צבא נוספים משטח טורקיה לצפון סוריה מעיד שברצון טורקיה להמשיך במתקפה נגד כוחות צבא סוריה והמיליציות האיראניות המסייעות לה במחוז אידליב, על אף הסיכון להיתקל בכוחות רוסים.

Image result for Atilgan PMADS

לעומת זאת, הרוסים טוענים, שאלמלא החשש מהתגובה של חיל האוויר שלנו ,אז לא היו מציבים מערכות הגנה אווירית,וגם רמז של התורכים שהם לא זקוקים למערכות הגנה אוויריות אמריקאיות. למרות שיש להם מערכת S-400, זו תהיה טעות מהותית לחשוב על שימוש במערכת S-400 הרוסית כדי להתמודד עם חיל האוויר הרוסי. יש לציין כי טרם הסתיימו ההכנות כדי להפעילה .

בינתיים, אנקרה ממשיכה לרכז כוחות נוספים על אדמת סוריה. איכות הציוד והנשק המועברים לשם מעידה על כך, ש"הגנרלים הטורקים, לא פוסלים, בשום אופן ,את האפשרות שתפרוץ מלחמה רבתי. ישנן עדויות לכך שהכוחות המזוינים הטורקיים, פרסו באזור הגבול משגרי  טילים מדגם T-300  בקוטר של 302 מ"מ. הטווח המוצהר של נשק זה הוא 120 ק"מ. הם נועדו להשמיד "יעדים צבאיים", כמו עמדות פיקוד ומתקני רדאר של האויב, ומערכות הגנה אווירית של הצבא הסורי.
כפי שזה נראה, הצד הטורקי מנסה "להעלות את ההימור" בעימות, שעומד להפוך למלחמה בקנה מידה מלא, ואינו שוקל כלל את השלכותיה.

Image result for Atilgan PMADS

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה