אסד היה על סף עזיבת סוריה אך הגנרל סולימאני שכנע אותו לחזור בו!

דו"ח שהוצא על ידי מרכז מחקר, ובו צוטט חסן פלארק – حسن فلارك, ידידו הקרוב של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימאני, ומלווה אותו ברבים ממסעותיו מחוץ לאיראן במדינות כמו עיראק וסוריה, חשף כי נשיא סוריה -בשאר אל-אסד, עמד לוותר על שלטונו, ולחפש מקלט מדיני במדינה אחרת, אך נסוג מהחלטתו לאחר ששוכנע ע"י סולימאני להמשיך ולהלחם במורדים.

חסן פלארק

Image result for حسن فلارك، قاسم سليماني

פלארק חשף כי אסד עמד לוותר על שלטונו בסוריה, וככל הנראה תכנן לבקש מקלט ברוסיה. פלארק, שעבד כיועץ מיוחד ועוזרו של סולימאני, הסביר כי האחרון דרש שאסד יישאר בתפקידו, ואמר לו כי "הדרך היחידה היא להילחם עם ציר ההתנגדות".

מלבד היותו עוזר מיוחד לסולימאני לפני 41 שנה, פלארק לקח על עצמו לבנות ולחזק את כוח קודס גם בעיראק. פלארק שירת לצד סולימאני, גם במשמרות המהפכה, לפני פרוץ מלחמת איראן-עירק בשנת 1980.

Image result for כוח קודס

דבריו אלה של פלארק הגיעו במסגרת ראיון מיוחד, לציון יום הארבעים לחיסולו של סולימאני, שכן הוא התייחס גם לתפקיד "המיוחד" של משמרות המהפכה האיראניים באזור, אותו תיאר כ-"תומך" בתנועות שחרור, ולמאבק למען הצדק, וכל אלה המתמודדים עם היהירות העולמית(הכוונה לארה"ב) וכן לעג לאמריקאים ואמר, שהם נמר של נייר ומוחם כמו מוח של ציפור , והוא רק מבקש לשמור על יוקרתם של המוסלמים.
פלארק אישר גם את פעילות כוח קודס בלבנון, סוריה, עיראק ותימן, כמו גם באפגניסטן ובמדינות במרכז אסיה , בהתאם לעמדותיו של סולימאני.

ביחס ליחסים עם עיראק אמר פלארק, כי סולימאני הנחה את גורמים עיראקים בבגדד, ובמקומות אחרים ,בנוגע לצרכים מבצעיים, להתעמת עם דאעש, "ובכך להציל את בגדד בפחות מ- 12 שעות."

פלארק דיבר גם על בתו של סולימני, ואמר: "זיינב הייתה קרובה מאוד לאביה, ואף ליוותה אותו ברבים ממסעותיו, כולל לעיראק, סוריה ולבנון. היא דוברת שפה ערבית על בורייה, ויש לה קשר הדוק עם גורמי הנוער השייכים לחיזבאללה."

סולימאני תמיד הגיע לעיראק מסוריה או מלבנון.
מידע חדש על סולימאני אומר שהוא תכנן את הקרבות עם המורדים מארמונו של אסד, ופיקח על המשא ומתן האמריקני עם סוריה בזמן הקרבות עם המורדים.

Doc-P-677222-637182335069382310.jpg

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה