ישראל תקפה מטרות ג'יהאד איסלמי בדמשק. עדכונים

בשעה 23:25 תקפו כלי טייס ישראלים מטרות של הג'יהאד האיסלמי בדמשק – כך מסר דובר צה"ל .

אתרי חדשות סורים רשמיים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט את רוב הטילים שירתה ישראל לעבר מטרות בדמשק אך מספר טילים פגעו בכל זאת תוך גרימת נזק .

מאותו רגע החל גל שמועות באשר למהות המטרות שהותקפו וזהות המפגעים ששהו באותו עת בתוך המבנים שהושמדו.

בתחילה התפרסם כי בכיר הג'יהאד בדמשק-עג'ורי נהרג בתקיפה הישראלית . אותו איש שישראל כבר ניסתה לחסל ב-19 בינואר השנה על ידי ירי טיל לסלון ביתו שבדמשק , אך הוא לא היה בבית בעת הירי. בנו שהיה בדירה נהרג.

מאוחר יותר התפרסם כי ההרוג בתקיפות הישראליות הערב הוא ראש הג'יהאד האיסלמי – נאחלה .

נציג הג'יהאד בלבנון הכחיש מאוחר יותר כי איש מאנשי הארגון נפגע וטען כי שלום לכולם .

אלא שהדיווחים מדמשק לא מפסיקים לזרום ואיתם חדשות אחרות.

עפ"י ידיעות מדמשק עולה כי  נהרגו קבוצה של קצינים סורים בכירים, והבכיר שבהם היה האלוף יאסין עיסא -ראש אגף מודיעין חיל האוויר הסורי בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק , וכן שני בכירים איראנים וכן אנשים של הג'יהאד האיסלמי . כולם נפגעו מהתקיפה הישראלית הערב בעת שהשתתפו בפגישה ביטחונית במפקדה של הג'יהאד האיסלמי בדמשק.

הדיווחים עדיין ממשיכים להתקבל .

להלן עדכונים שוטפים:

*- הג'יהאד האיסלמי מכחיש כי עמדותיו בדמשק הותקפו הערב ע"י ישראל. 

*- משרד הביטחון הסורי: בשעה 23.25 ב- 23 בפברואר, כלי טיס ישראליים, שהגיעו מחוץ לשטח סוריה מרמת הגולן, שיגרו טילים מונחים רבים לעבר דמשק. בזכות הגילוי המוקדם ניתן היה להדוף  ליירט ולהשמיד את מרבית הטילים שנותרו לפני שפגעו ביעדים המיועדים. ממשיכים לבדוק את  תוצאות התוקפנות.

*- דיווח : מחסנים ומתקנים של הכוחות האיראנים באזור שדה התעופה הבין לאומי של דמשק עולים באש לאחר שהותקפו ע"י כלי טיס ישראלים וזה מאושר.

*- דיווח סורי: רק מטרות איראניות בדמשק הותקפו וכי ישנם שם לפחות 15 הרוגים .

*-

כתיבת תגובה