וירוס קורונה מאפיל על פלישת הארבה הגרועה ביותר של המאה ליבשת אפריקה

יבשת אפריקה חווה את פלישת הארבה הגרועה ביותר שנרשמה ב-25 השנים האחרונות- כל מדווחת טטיאנה מאסלי בוגרת מדעי הטבע והטכנולוגיות, ועורכת בלוג רשת מאז 2013.

נחיל חרקים  גדול בשטח כפול של העיר רומא והוא נע מצפון-מזרח קניה לדרום דרום סודן ואוגנדה.

תוצאת תמונה עבור invasion of locusts

אנחנו מדברים על כמעט 200 מיליון יחידות ארבה שבמשך למעלה מחודש הרסו יבולים וצמחייה, וטרפו ביום אחד כמות מזון השווה למה ש-90 מיליון איש היו צורכים.

זוהי התוצאה ,מספר המי יודע כמה, של משבר האקלים : הארבה זקוקה לאדמה לחה וחולית בכדי להניח את ביציהם ולהתרבות, תנאים שהתרחשו בגלל עונת הגשמים ההארוכה במיוחד שנמשכה זמן רב מהרגיל .

המצב אמנם דרמטי אך למרות מצב החירום, מעטים מאוד מדברים על פלישה הרסנית זו, מכיוון שבחודשים האחרונים תשומת הלב הייתה כולה מרוכזת על וירוס הקורונה.

ועדיין, פלישתם של החגבים מסכנת כמעט 4 מיליון ילדים שכבר סובלים מצורות חמורות של תת תזונה.
אתיופיה, קניה וסומליה כבר מנסות להתמודד עם מחסור במשאבי המזון. התחזיות הצביעו על כך שמעל 1.3 מיליון ילדים מתחת לגיל 5 היו רעבים בשנת 2020, אפילו ללא פלישה דרמטית של הארבה .

וגם בגלל משבר האקלים, למעשה, בשנה שעברה התמודדו שלוש המדינות עם תקופת בצורת ואחריה עונה גשומה ארוכה: שיטפונות כתוצאה מכך פגעו והשמידו שטחים מעובדים גדולים ומרעה, והפחיתו את משאבי המזון.
החרקים המזיקים יפגעו בעוד יותר מ -10 מיליון אנשים , כולל ילדים ומבוגרים, החיים באזורים כפריים.

אם המצב יחמיר עוד יותר, אנשים רבים ייאלצו לנטוש את אדמותיהם כדי לשרוד, ויגבירו את שיעור הגירה המונית למדינות בהן ,לפחות כרגע, השפעות משבר האקלים עדיין נסבלות.

 

 

כתיבת תגובה