כיצד ניתן לעצור את ארדואן בסוריה? הצעה רוסית

מנהל המרכז ללימודי המזרח התיכון ומרכז אסיה, בגדאסארוב, אמר: "כל עוד ארדואן תומך בטרוריסטים, על ההנהגה הסורית בתמורה לתמוך בקבוצות המרקסיסטיות בטורקיה. אחרת הדברים עלולים להסתיים רע מאוד", וזאת עקב הצהרותיו של רג'פ טייפ ארדואן, כי המבצע הצבאי החדש נגד הצבא הסורי באידליב, הוא עניין של זמן.

בגדסארוב קרא לבחון את העניינים באופן מציאותי. הצבא הסורי לא יכול להתעמת עם טורקיה, "זה ברור". לכן, כדי לא להיות מעורב ישירות בסכסוך, על רוסיה להכריח את דמשק להגיע להסכם עם הכוחות המורדים הסורים, בראש ובראשונה, עם הכורדים.

לדבריו, יש לפתור את סוגיית הקמת הלגיון הכורדי הנפרד במסגרת הצבא הסורי. שימו לב שהכורדים מציעים רעיון זה זמן רב. זה יגדיל משמעותית את היכולות הצבאיות של הצבא הסורי, לפחות בשטח.

בגדסארוב אמר: "מבחינה פוליטית וצבאית, סוריה חייבת לדרוש את חזרת אזור איסקנדרון, אדמותיה נשדדו באופן בלתי חוקי על ידי טורקיה בספטמבר 1939. דמשק חייבת לתבוע את האזור הזה, כולל העיר אנטיוכיה. זה יעורר התלהבות של סורים רבים, כולל האופוזיציה הסורית שהיא מרכיב חיוני מהלאומיות הסורית. "

"באשר לשלב הבא, כל עוד ארדואן תומך בטרוריסטים, ההנהגה הסורית בתמורה יכולה לחזור לתמוך בקבוצות השמאלניות המרקסיסטיות-לניניסטיות בטורקיה, כפי שהיה לפני 1998".

לדברי העיתון, "הקבוצות הללו אינן רבות, בין 9 ל -12, אך הן יכולות לעשות הרבה דברים. כמו כן, על ממשלת סוריה להודיע על פתיחת קשרים הדוקים עם  המיליציה הכורדית – PKK, ומנהיגי האיחוד הדמוקרטי הסורי, שהוא למעשה סניף של מפלגת העבודה של כורדיסטן הנמצאת בסוריה. אם לא יינקטו צעדים אלה ,הדברים בסוריה יכולים להסתיים בצורה קשה מאוד. לדוגמא, ארדואן עשוי לכבוש את העיר הגדולה ביותר בסוריה – חאלב.

תמונה

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה