צה"ל הרתיע חוליית צלפים בגזרת עזה

היום הייתה תקרית ירי ברצועה במהלכה ניסתה חוליית צלפים של הג'יהד האיסלמי לפגוע בכוח צה"ל שסייר בגזרה . צה"ל שזיהה את חוליית הצלפים ירה במטרה להרתיע ולא כדי לפגוע ולהשמיד .

דוברות המשטרה(מג"ב) ודובר צה"ל הוציאו לאחר התקרית הודעה בזאת הלשון :

כוח ימ"מ של משטרת ישראל פגע בחוליית צליפה של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

בהמשך לדיווח צה"ל על ירי לעבר חוליית צליפה ברצועת עזה, מוקדם יותר היום זיהה כוח צה"ל וכוח של הימ"מ – היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, חוליית צליפה של הג’יהאד האיסלאמי שהתמקמה באזור חאן יונס וירתה לעבר שטח ישראל. כוחות הימ"מ וצה"ל שזיהו את החוליה, ירו לעבר החולייה תוך שימוש בתצפיות ואש, זוהתה פגיעה. צה״ל וכוחות הביטחון  ימשיכו לפעול על-מנת לסכל כל פעילות טרור מרצועת עזה לשטח ישראל.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מעיר: במתאר הקלאסי של לוחמה נגד צלפים שמים צלף נגד צלף(צלף ימ"מ שהוא לרוב איכותי יותר מצלפי הצבא). הם כמובן שם כבר כמה ימים טובים ולא הוקפצו הבוקר ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני מוצק. אם היו רוצים היו יכולים להכניס פגז של טנק באותה רמת דיוק לחלון בו נמצא צלף הגא״פ ולקבל כנראה תגובות ואף שיגורים. המסר עבר גם לחמאס וגם לגא"פ שהם חדורים, ושהם יפגעו ככל שיפעלו ומצד שני לא שוברים כלים וממצים את ההסדרה.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה