מבזקי חדשות ליום 20-2-2020 . מתעדכן

*- טורקיה לא מבחינה כבר בין מיליציות סוריות למיליציות איראניות. היא מפציצה את שניהם בניסיון להשמידם או להרחיקם ממחוז אידליב.

היום הפגיזו סוללות ארטילריה טורקיות עמדות של המיליציות האיראניות בעיירה כפר חלב בפרברי מחוז חאלב המערביים.

*- עוד ועוד שיירות צבאיות טורקיות נכנסות דרך מעברי הגבול לצפון סוריה ככל הנראה כדי ליצור מצג מאיים בעקבות האולטימטום של ארדואן שאם כוחות צבא סוריה והמיליציות האיראניות לא יסוגו ממחוז אידליב בצפון סוריה הוא יתקוף אותם במטרה להרחיקם מהאזור.

*- שוב תקף כטב"מ לא מזוהה תחנת כוח לייצור חשמל בפרברי העיר חמאת . ככל הנראה מדובר באירגוני המורדים המשתדלים להרוס תשתיות חיוניות לתושבים באזור השליטה של משטר אסד.

*- כבר לא מגמגמים – מאשימים ישירות : כלי תקשורת טורקיים מאשימים את כוחות הכיבוש הרוסים באחריות להפצצת שיירה טורקית ב- 3 בפברואר, שבה נהרגו 5 חיילים טורקים והושמדו כמה כלי רכב. ככל הנראה את המידע הזה הם קבלו ישר מצמרת הצבא הטורקי ובכוונת מכוון.

*- מקור צבאי סורי סיפר כי פגז ארטילריה שירו המיליציות הסוריות פגע בטעות בריכוז כוחות של דיויזיית משמר הרפובליקה הסורית שפעלו באזור מיזנאז ,מערבית לחאלב, וגרמו להרוגים ופצועים .

*- המיליציות הכורדיות הפועלות בצפון סוריה מסרו מספר עמדות צבאיות שלהם לכוחות צבא סוריה ליד העיירות נבל ואלזהראא' על מנת לאפשר להם לתקוף ביתר יעילות את כוחות המורדים הנאמנים לטורקיה.

*- אניית מלחמה רוסית ששיטה במימי הים התיכון מול חופי סוריה ירתה אמש טיל בליסטי ארוך טווח שפגע באזור  דארה עזה בפרברי מחוז חאלב המערביים.

*- על פי מקור צבאי סורי : מספר הנפגעים ,בקרב כוחות צבא סוריה והמיליציות האיראניות בחיפוי רוסי , מאז החלה המתקפה על האזורים הדרומיים והמזרחיים והדרומיים של מחוז אידליב ואזורי דרום חאלב ,מגיע לכ-1200 הרוגים ופצועים.

*- שוב דו קרב ארטילרי בין צבא סוריה לצבא טורקיה.

לאחר שסוללות ארטילריה סוריות ירו פגזים לעבר נקודת ריכוז של הכוחות הטורקיים באזור אלשיח עקיל צפונית לחאלב החלו סוללות ארטילריה טורקיות בכל הגזרה לירות לעבר מקורות האש בניסיון להשמידם. מקורות בצבא סוריה טוענים כי יש נפגעים בקרב הכוחות הטורקיים שהופגזו.

*- ארדואן נתן היום אזהרה אחרונה לכוחות הסורים והמיליציות הלוחמות לצידה לסגת ממחוז אידליב והוסיף כי אם זה לא יתבצע כוחות צבא טורקיה כבר מוכנים לפעולה. ביממה האחרונה נכנסו לשטח סוריה שיירות צבאיות טורקיות רבות עם מאות טנקים ונגמ"שים ומשגרי רקטות לקראת מה שנראה אופנסיבה חדשה נגד צבא סוריה.

כמו כן הכריזה טורקיה על האזורים הסמוכים לגבול הסורי "אזור צבאי סגור" ככל הנראה כדי לאפשר לצבא הטורקי לערוך את כוחותיו לקראת פלישה לסוריה לקראת סוף החודש.

*- כטב"מ שפעל בשרות החות'ים בתימן הופל ונתפס כמעט בשלמותו .

תמונה

*- שביתה במפעל בוויטנאם לאחר שהנהלת המפעל איפשר לעובדים סינים לחזור לעבודה שם.

*-

כתיבת תגובה