דיווח: ממשלת לוב הפקידה חצי מיליארד דולר בבנק לבנוני מסיבות עלומות

ראש ועדת משבר הנזילות בבנק המרכזי של לוב, רמזי רג'ב אל-אג'א, אמר: "יש שמועות רבות על סיפור הפיקדון שביצע אגף הבנק להשקעות חוץ  מחוץ למדינה בסכום של  יותר מחצי מיליארד דולר שהופקד באחד הבנקים בלבנון."

אל-אג'א הוסיף בחשבונו ב-"פייסבוק ",היום, יום שלישי, ושאל:" האם זו תמיכה בכלכלה הלבנונית, או מחווה לאיזושהי אישיות לבנונית, או עסקה כלשהי עם החיזבאללה? אנו מקווים כי הנהלת הבנק המרכזי הלובי המוערכת שבצעה את ההפקדה בלבנון תאשר או תכחיש מידע זה. "

בעבר האשים האיש את הבנק המרכזי של לוב, ואת מדיניות ההפקדות שלו מחוץ למדינה, בהימורים בכסף לובי. על פי הודעה שפרסם הבנק המרכזי של לוב במרץ האחרון, נאמר כי הבנק  הלובי  להשקעות חוץ משקיע בחו"ל באיגרות חוב לא חוקיות וחלשות מה שהוביל להפסד של כ -403 מיליון דולר.

הבנק המרכזי של לוב האשים גם את יו"ר הדירקטוריון של אגף הבנק הלובי המחליט על אופן ההשקעות מחוץ למדינה , מוחמד בן יוסף, ואת דירקטוריון שלו, בכך ששיחק עם הכסף הלובי ללא ידע או הבנה של השוק הפיננסי ושל ניהול השקעות בחו"ל. עוד נכתב במכתב, "אנו תמהים על חוסר תשומת הלב לצורך לקיים ישיבה לדיון במצב החמור שנקלענו אליו לאור מדיניות הפקדות נכסי לוב בבנקים מחוץ למדינה".

במקביל, דו"ח של האו"ם האשים את אגף הבנק הלובי  להשקעות חוץ בהנפקת סדרת מכתבי אשראי  לא חוקיים לחברות התומכות במיליציות החמושות . בדו"ח נאמר כי "שווי הקרדיטים במכתבי האשראי  שהונפקו על ידי אגף בנק זה הסתכם בספטמבר 2016 בכמיליארד דולר," וציין כי מנהלי שני הבנקים הללו נחשפו ללחץ גדול (מהחשש לגורל סכומים אלו).

Image result for مصرف ليبيا المركزي

 

 

כתיבת תגובה