מנהיג החיזבאללה חסן נאסראללה מביע חשש לחייו

האם האמריקנים מתכוננים לחסל את חסן נסראללה בלבנון?

על פי מידע מודיעיני שהגיע למזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה, מתכננת אמריקה בשיתוף ישראל לחסל את ראש הארגון כבר בימים/שבועות הקרובים.
מספר עיתונאים ערביים בכירים מהמפרץ הפרסי טוענים כי נסראללה אמר לבכירי ארגונו כי הוא יודע שהוא יעד לחיסול וכי קיבל מידע מהימן על כך מבכיר אירופי שהציג לו הוכחות.

בדיווחים מחתרתיים שיוצאים בפורומים ערביים בכוויית ובאבו דאבי רומזים על אפשרות כי ישראל כבר הציבה סוכני מוסד בלבנון בחודשים האחרונים שכל מטרתם היא אחת וכי האור הירוק מראש ממשלת ישראל ניתן בגיבוי אמריקני למהלך. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

Image result for NASSRALLA TARGET

כמה מומחים מקבוצת נציב הגיבו קצרות כדלקמן:

*- בעל ערוץ הטלגרם – @sababotelegram : בעוד מדינות בעלות הברית מנסרות את צמרת הפיקוד המבצעי של משמרות המהפכה, נסראללה (באמצעות גורם שלישי) מקבל מסר שהבא בתור – עלול להיות הוא עצמו.

*- הפרשן הצבאי גיא א.: בניגוד לתפיסה לפני עשור שראתה בנסראללה בן מוות שיש לחסל, הרי שהיום, במצבו, הוא עדיף חי ומפוחד ממת עם יורש לא ידוע, אקטיבי ומחויב להוכיח יכולות.

נסראללה עדיין כאן ופעיל. הוא עכשיו במעמד יותר מעניין עם הסתלקות סולימאני אבל זה לא נסראללה של לפני עשור ויותר. אז, אפילו אחרי 2006 הוא היה המוציא והמביא מתאם הקשרים והמטייל בין דמשק לטהראן עם כל המגבלות שהיו עליו. בשנים האלה הוא בהחלט היה על הכוונת.
יש חזבאללה גורמי כוח יותר מעניינים וקריטיים לניהול הטילים והמלחמה העתידית. נסראללה הוא סמל הוא לא רמטכל. את הרמטכל חיסלנו כי הוא באמת היווה איום. דווקא נסראללה בחולשתו היום הפנים לבנונית והסביבתית הוא נוח לנו. לטוב ולרע הוא משחק את המשחק על פי הכללים והוא זהיר.
טכנית מבצעית אםשרי לחסל אותו אבל זה אירוע מורכב. אולי לאמריקאים יהיה אינטרס. לישראל כיום, פחות.

*- אלון: החברה בלבנון נמצאת בקונפליקט פנימי – עם שנים ארוכות של אלימות הדדית – כבר 50 שנה. לא רואה איך חיסול נסראללה ישנה משהו מזה.
האיום על ישראל הוא המצאה של כמה גורמים בתקשורת ובמערכת הביטחון. האיום היחיד האמיתי צריך להיות אפשרות כיבוש ריאלית של דרום לבנון על ידי ישראל וחזרתם של אנשי צד״ל לכפריהם וחזרת אהוד ברק לביתו.

Image result for NASSRALLA TARGET

 

One thought on “מנהיג החיזבאללה חסן נאסראללה מביע חשש לחייו

  • 17/02/2020 at 18:58
    Permalink

    איזה מומחים לפלפים,
    בטח גם לא הייתם תומכים בחיסול סולימני.
    כשיש אויב שחורש רעות יש לחסל אותו ולגרום לבלבול ופחד אצל האויב.
    זה מה שקרה כשחיסלו את סולימני.
    כאשר יש מגמה כללית להכריע את האויב.
    נכון שאם רק מחסלים ואז מאפשרים למחליף להתארגן יש חשש שינסה להיות תוקפני יותר.

    במקרה זה חיסול נסראללה יכול להוביל לקריסת חיזבאללה עקב המצב הלא יציב בלבנון, שינאת הלבנונים את חיזבאללה והחולשה האיראנית כפי שרואים בסוריה שהם רק מאיימים אך כשתוקפים אותם הם שותקים.

    נסראללה הקים את המנהרות ואת גדודי רדואן בשביל לפגוע בעם ישראל, יש לחסל אותו כעת כשהם חלשים ואנו חזקים ולא להמתין ליחס שונה

כתיבת תגובה