בכיר החיזבאללה מודה בפה מלא: לבנון בתהליך התמוטטות ואין מושיע

חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה, השייח 'נביל קאווק, חושב שהמשבר הכלכלי בלבנון הולך ומחמיר לרעה לאור ההתמוטטות המתמשכת וההידרדרות שמתרחשת בו, מכיוון שכאשר יש משבר ברמה כזו במדינה כלשהי, כולם נפגשים כדי להציל ולהפסיק את ההידרדרות וההתמוטטות ושרשרת המשברים והדימום, עם זאת, מה שקורה בלבנון, הפילוגים וחיסולי החשבונות, החמירו את המצב הכלכלי, הכספי והחברתי, והעמיקו את הפגיעה במדינה ואת המשברים הפיננסיים והכלכליים.


במהלך טקס אזכרה שנערך בעיירה אלחיאם שבדרום לבנון  השייח קאווק הדגיש כי עמדת חיזבאללה , כבר מההתחלה , היתה שהיא לא מחפשת רווחים או מניות, אלא היא חיפשה רק את הדרכים הטובות והמהירות ביותר לעצור את הקריסה  הכלכלית ולהציל את המדינה על ידי הקמת ממשלה אמינה המסוגלת להציל, וזה לטובת כולם. ולגבי מה שאנחנו הכי חוששים ממנו היום, אחרי כל  המאמצים שסייע חיזבאללה להולדת הממשלה, שהכול יהיה לשווא וההזדמנות העומדת לרשות ממשלת הצלה לפעול – תאבד.

השייח קאווק אישר כי איראן, בהפצצת הבסיסים האמריקניים, חשפה את התנשאות אמריקאית, הרסה את היוקרה האמריקאית והוכיחה כי איראן עומדת שווה בין שווים בעימות עם האמריקאים , וכי דמו של מנהיג השאהיד חג' קאסם סולימאני כתב את סיום הנוכחות האמריקנית בעיראק ובאזור, כך שלאמריקה כבר אין עתיד באזור.
השייח קאווק סיכם באמירה כי הירי האיראני לעבר בסיס עין אל-אסד היא רק התחלת  התגובה  , שלא תסתיים אלא אם כן הכוחות האמריקניים יצאו מעיראק ומכל האזור.

הערות ברקע הידיעה:

*- הודעת בכיר החיזבאללה כי לבנון נמצאת ,למעשה ,כבר בתוך תהליך של התמוטטות פיננסית והעובדה שאף ממשלה בעולם לא מוכנה לבוא לעזרתה, בגלל נוכחות אנשי החיזבאללה בתוך ממשלתה , היא עובדה מוגמרת. 

*- בנסיבות הגיאו פוליטיות העולמיות כרגע, שכל המדינות "האוהדות" את עניין החיזבאללה נמצאות במשבר כלכלי קשה וסין,למרות הבטחותיה, עסוקה כרגע במלחמת הישרדות בגלל המגיפה המתפשטת בתחומה , אפשר והחיזבאללה רומז כי הוא מוכן לוותר על הרבה מעמדותיו המסורתיות וללכת לקראת הדרישות בעולם "להחליש" אותו ככל שניתן , רק על מנת שאפשר יהיה להציל את לבנון מהכאוס הנרחב אליו היא הולכת ושוקעת . 

*- גם החיזבאללה , למרות הצהרות הנאמנות האין סופיות שהם מרעיפים על איראן , מבין כי איראן הולכת ומאבדת את יכולותיה לסייע לה לשלוט על לבנון , ואם היא חפצת חיים היא חייבת להתפשר וללכת לקראת דרישות המערב אחרת כל בני עדתם יכולים עוד למצוא את עצמם מתבוססים במחנות פליטים כמו העם הסורי אחרי מלחמת אזרחים בת יותר מ-8 שנים . 

*- אפשר ואנו נמצאים בחלון הזדמנויות חד פעמי להפוך את החיזבאללה מארגון טרור החזק בעולם לגוף פוליטי המשתלב בחיים הפוליטיים של לבנון ולנטרל את עוקצו המשרת אך ורק את איראן שכולם מסכימים שצריכים לנטרל אותה ממשואת הכוחות במזרח התיכון.

*- אפשר וכל ההתבטאויות המתלהמות של החיזבאללה לאחר חיסולו של סולימני,כלפי המערב  אינן אלא מסך עשן לקראת שינוי כיוון מפתיע ועל זה מאותת כרגע קאווק בדבריו . לפחות אפשר לברר זאת בצינורות הלא מקובלים!

Image result for economic crisis

 

כתיבת תגובה