דיווחים:מטרות באזור דמשק מותקפות ע"י כלי טייס עוינים. מתעדכן

ערוצי תקשורת שונים באזור דמשק מדווחים בדקות האחרונות כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה החלו בדקות האחרונות לבלום מתקפה של כלי טייס עויינים התוקפים מטרות צבאיות שונות במרחב דמשק .

להלן עדכונים שונים המתקבלים ברשתות החדשות בסוריה וברשתות החברתיות באזור המטרה :

*- סרטונים על מהלך התקיפה באזור דמשק:

*- מערכות ההגנ"א באזור דמשק פועלות.

תמונה

*- דיווחים סורים טוענים כי התמונה מראה כי כלי טייס ירו משמי דרום לבנון טילים לעבר מטרות באזור דמשק.

תמונה

*-דיווחים זרים – דמות בכירה חוסלה בתקיפה בשדה התעופה בדמשק בסוריה לפני זמן קצר.

*- מקורות בדמשק טוענים כי ישראל היא זאת שתקפה בדקות האחרונות מטרות באזור דמשק.

*- מידע ראשוני מצביע על כך שאחד האתרים המותקפים הוא אתר צבאי השייך למשמרות המהפכה האיראניים בסביבת אזור סיידה זיינב, דרומית לבירה הסורית, דמשק.

*-סוללת נ"מ בהר קסיון שליד דמשק הופעלה וירתה לפחות טיל אחד.

*-  התקיפה הישראלית הגיעה מהמרחב האווירי הלבנוני, ומרמת הגולן הישראלי. מספר יעדים של מליציות פרו אירניות הותקפו ונפגעו קשה.  מטרות השייכות למשמרות המהפכה בשדה התעופה בדמשק הותקפו. התקיפה הישראלית הגיעה מהמרחב האווירי הלבנוני, ומרמת הגולן הישראלי.

*- מידע ראשוני המצביע על כך בסיס צבאי נוסף של משמרות המהפכה האיראניים (כוח קודס) הותקף ליד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

*- דיווח סורי : "כלי טייס ישראלים תקפו עמדות של המיליציות האיראניות ברקע איומי מפקד משמרות המהפכה האיראנים שאמר היום כי "אם ארה"ב או ישראל יתקפו פעם נוספת כוחות איראנים  אנו נכה חזרה בכל מה שיש לנו".

*- דיווח סורי: התקיפות פסקו לעת עתה המוקד העיקרי היה נגד שדה התעופה הבין לאומי של דמשק. 2 מטוסי חי"א הרוסי טסו בשמי דרום סוריה בזמן התקיפה הישראלית.

*- עוד סרטון סורי מהתקיפה:

*- סוריה – המצפה לזכויות מדווח: ההפצצה הישראלית פגעה במחסן של נשק איראני, בסביבת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

*- ישראל מאותתת הלילה בתקיפה ל-3 גורמים בגזרה הצפונית:

1. נסראללה / חיזבאללה – לאחר התרברבותו בנאום כי הוא היה הצד היוזם ב-2006 ולא חיכה למתקפת מנע של ישראל.

2. סוריה – אין לנו בעיה עם בשאר אל אסד ולא מחפשים להתקיף מטרות סוריות.

3. איראן – לאחר כל האיומים שנשמעו ב-24 שעות אחרונות מכיוונם – אז הנה אנחנו עדיין לא נשלים עם ההתבססות האיראנית בתוך סוריה ויהי מה. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- מפת האתרים שהותקפו הערב :

*- דיווח : הותקפו משלוחי נשק מתקדם שהגיעו מאיראן .

*-מקור: לפני כחצי שעה פגעו חמישה טילים באזור הדרומי של בירת סוריה – דמשק. הפיצוצים נשמעו מאזורי סיידה זיינב, ארמון הכנסים ונמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

*- דיווח : חלק מהטילים שפגעו במטרות באזור דמשק נורו מקורם מאזור הגולן הישראלי.

תמונה

*- הטיל שנעשה בו שימוש הערב לתקיפת מטרות באזור דמשק:

תמונה

*- תנועה כבדה של אמבולנסים  לכיוון אזור סיידה זיינב, שדה תעופה  הבין לאומי של דמשק, וכביש דמשק קוניטרה, כתוצאה מהתקיפות הישראליות על עמדות איראניות וסוריות .

*- דיווח: נהרגו ונפצעו  ,כתוצאה מהתקיפה הישראלית ,מספר קצינים בכירים מהצבא הסורי וכן כמה גנרלים מפיקוד משמרות המהפכה האיראנים ,שהיו בישיבה ביטחונית סגורה בענייני המערכה באידליב שבצפון סוריה . הישיבה התקיימה בשכונת קודסיא שבדמשק.

استشهاد واصابة عدة من قيادة الأركان في الجيش العربي السوري وعدة جنرالات من الحلفاء في قيادة الحرس الثوري الإيراني أثناء اجتماع أمني مغلق بشأن معارك إدلب بغارات اسرائيلية استهدفت مقر قيادة العمليات في ضاحية قدسيا .

*- דיווח : חוסל הגנרל חאג' חסיין – מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראנים  ואחראי על התחמשות הכוחות האיראניים בסוריה, וזאת כתוצאה מתקיפה אווירית ישראלית שכוונה לביתו בסביבת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

استشهاد الجنرال "حاج حسين" قيادي في الحرس الثوري الإيراني ومسؤول تذخير القوات الإيرانية في سوريا وذلك إثر غارة جوية إسرائيلية استهدفت منزله في محيط مطار دمشق الدولي

*- היה הערב שימוש גם בטילי שיוט שנורו מפלטפורמה ימית ונורו מהאזור הימי הלבנוני לעבר דמשק.

*- שוב הותקף מטה דיויזיה 1 שריון הסורית בכיסוואה שם נמצאת מפקדה איראנית שהותקפה אך לפני כמה ימים .

*- 5 אתרים של מחסני נשק איראנים הותקפו בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק .

*- יש דיווח לא מאושר שכתוצאה מההתקפה האווירית הזו של חיל האוויר הישראלי על שדה תעופה הבינלאומי של דמשק נפגע מטוס מטען איראני שהיה בו משלוח נשק ממשמרות המהפכה האיראנים . 

*- אתרי חדשות המקורבים למשטר אסד : חוסל גנרל איראני וכן חיילים איראנים וכן חיילים סורים בתקיפה הישראלית על שדה התעופה הבין לאומי של דמשק

نقلاً عن مواقع موالية لنظام الأسد: مقتل جنرال وجنود إيرانيين بالإضافة إلى عناصر تابعة لقوات الأسد نتيجة القصف الاسرائيلي على مطار دمشق الدولي #syria_press

*-  ישנם דיווחים לא מאושרים כי הגנרל רזאי מוחמאדי ממשמרות המהפכה האיראנים חוסל הערב בתקיפות הישראליות בדמשק.

UNCONFIRMED Some reports claim #IRGC's "General Rezaei Muhammadi" was killed.

*-

 

כתיבת תגובה