מבזקי חדשות ליום 10-2-20 . מתעדכן

*- רוסיה פרסמה היום סרטון בו רואים נחיתת מטוס נוסעים שהגיע מטהרן בשדה התעופה הצבאי הרוסי בצפון מערב סוריה – חמימים לאחר שלא נתאפשרה נחיתתו בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק עקב תקיפה ישראלית באותו זמן .

*- צבא סוריה נמצא קרוב מאוד לכיבוש מלא של אוטוסטרדת דמשק-חאלב למגינת לבה של טורקיה.

תמונהתמונה

*- סופת שלג עזה באזור דמשק.

*- טורקיה ממשיכה לשלוח תגבורות צבא גדולות לצפון מחוז אידליב שבסוריה .

תמונה

*- כוחות צבא סוריה מחריבים בתי קברות של לוחמי המורדים באזור אידליב.

*- סופות שלגים פגעו קשות במחנות פליטים סורים בלבנון .

תמונה

*- אתמול אירע פיצוץ מסתורי באזור דמשק. שמועות כי חוסלה אישיות ביטחונית איראנית רמת דרג .

תמונה

*- בכיר איראני – רדאי : לישראל תפקיד חשוב בחיסולו של סולימני. הם מסרו לאמריקאים כי סולימני עלה על המטוס בדמשק לכיוון בגדד.

תמונה

*- לאחר שספגו אבדות כבדות בחזיתות הלחימה … החות'י החלו לגיס לוחמים חדשים, על מנת למלאות השורות, מילדי בתי ספר, ומחמולות התומכות בחות'ים, גם בנות מבתי ספר מגויסות, כדרכה של איראן במלחמת עיראק איראן, אז נשלחו ילדים למותם כבשר תותחים, לשדות מוקשים של עיראק, והכל בשם האיסלם השיעי.

*- לקראת תקיפה אפשרית בסוריה ולבנון?

רשתות ערביות בכירות עוסקות בשעות האחרונות באיסוף שערכה ישראל מול חופי לבנון וסוריה ב-24 שעות האחרונות.
כך, ניתן לראות במפה האווירית שמפרסמת רשת לבנונית כי 2 מטוסי נחשון שביט האמונים על איסוף אותות מטייסת 122 חגו מספר שעות מעבר לגבול הצפוני של ישראל בדגש על איזור ביירות וצפונה עד טרטוס שבסוריה.

רק אתמול אמר נתניהו כי ישראל פועלת לסיכול העברת נשק מסוריה לחיזבאללה בלבנון וכי זה קורה גם בימים אלו .   קרדיט: יוסי א. 301 העולם הערבי

*- השר בנט טוען  שיש שסוכם עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, שארצות הברית תתעמת עם איראן בעיראק, בזמן שישראל תתעמת עם כוחותיה של איראן בסוריה. עד כה, הפנטגון לא אישר את הטענה. קרדיט:עמרם אל 

*- מקורות ערביים מדווחים כי יחיא סינוואר (מנהיג חמאס ברצועת עזה) לא ישתתף בפגישה הקרובה היום עם המודיעין המצרי , תנועת החמאס נוקטת באמצעי ביטחון קפדניים ביותר בתקופה הקרובה מחשש שמדינת ישראל תתנקש בו בהקדם האפשרי . (דן אסולין מקבוצת נציב)

*- טורקיה -: ארדואן נפגש עם שר ההגנה, לאחר שנהרגו היום 5 חיילים טורקים בסוריה, מתקיפה סוריות. הסוללה שהרגה את החיילים הטורקיים הושמדה מאוחר יותר ע"י צבא טורקיה.

*- המורדים בצפון סוריה הנאמנים לטורקיה פתחו במבצע צבאי למנוע מצבא סוריה להשתלט לחלוטין על ציר התנועה הראשי – אם-5 .

*-

 

כתיבת תגובה