סירת דייגים מצרית נפגעה ממוקש ימי איראני בבאב אלמנדב והלקח הישראלי

דובר כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הפועלים על אדמת תימן למיגור המורדים החות'ים ,  אלוף משנה טורקי אל-מליקי, הצהיר כי כוחות חיל הים  נענו ,עם שחר ביום רביעי שעבר, לקריאות מצוקה של סירת דייג הטובעת בנתיבי השייט הבינלאומיים בים סוף כתוצאה מפיצוץ מוקש ים.

Image result for لغم بحري

אל"מ אל-מליקי הצהיר כי "בסירת הדייג היו שישה דייגים בני לאום מצרי, שלושה מהם חולצו ושלושה אחרים נהרגו בעקבות פיצוץ המוקש הימי."

אל"מ אל-מליקי הדגיש כי המשך הפעילות הנפשעת של מיליציית החות'ים הטרוריסטית , הנתמכת על ידי איראן, בפריסה וזריעת מוקשים ימיים מהווה איום ממשי על תנועת השייט הימי והסחר העולמי במצרי באב אל-מנדב ובדרום ים סוף, והדגיש את המשך המאמצים של הקואליציה לנטרול האיומים הימיים והאיום של המוקשים הימיים.

על פי דובר הקואליציה נתגלו והושמדו עד כה  137 מוקשים ימיים שהשליכה המיליציה החות'ית באקראי באזור מיצר באב אל-מנדב ובדרום ים סוף.

הערות ברקע הידיעה:

*- פיזור המוקשים הימיים במצרי באב אלמנדאב ובדרום ים סוף ,המהווים שער כניסה לשייט אל ומתעלת סואץ היא כבר עובדה מוגמרת ומסכנת מאוד את השייט המסחרי העולמי בכלל ואת השייט אל ישראל בפרט . יש להתייחס לעובדה כי עד כה נתגלו והושמדו יותר מ-137 מוקשים ימיים שפוזרו באקראי בנתיבי השייט בהוראה מפורשת של איראן . איראן מקיימת בכך את איומה שאם לא יתאפשר לה לייצא נפט עקב הסנקציות האמריקאיות הכבדות שהוטלו עליה , היא תפעל שלכל מדינות האזור לא יתאפשר לייצא נפט גם כן. 

*- מאות המוקשים הימיים שהחות'ים כבר פיזרו בדרום ים סוף ,בואכה מצרי באב אלמנדב, הם מתוצרת איראן והושלכו לים בפקודת איראנית מפורשת .

*- חברות האניות הישראליות כבר צריכות לקחת בחשבון כי כל פעם שהן עוברים באזור מצרי באב אלמנדב הם למעשה נכנסים ל-"אזור מלחמה" ויש להתנהג בהתאם לכך . בלי הנחות. ועוד לא התחלנו לדבר על סוללות טילי החוף ים מתוצרת איראנית שהחות'ים פרסו לאורך חופי הים האדום כדי לאיים על תנועת השייט בה ביום פקודה.

الالغام البحرية الحوثية تقتل 3 صيادين مصريين وتصيب اخرين

 

כתיבת תגובה