מבזקי חדשות ליום 6-2-20 . מתעדכן

*- מומחה טוען כי כלי הנשק הקונבנציונליים של איראן מיושנים וללא תקווה ותקנה. אך נחיתות צבאית קונבנציונאלית כמעט ולא מרגשת את טהראן. איראן מצאה דרכים אחרות להשפיע על העולם. ״מעולם לא ראיתי מדינה יותר מודעת לחסרונות הצבאיים הקונבנציונליים שלה״ אמר בהאם בן טאלבלו, מומחה לצבא איראן ב"קרן להגנת הדמוקרטיות".

*- תכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, שכונתה "עסקת המאה", תמות עוד הרבה לפני מותו של טראמפ, כך צייץ היום (רביעי) המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי חמינאי,בחשבון הרשמי שלו.

*- שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף קיים שיחות עם ראש הלשכה הפוליטית של ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה, ועם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, אודות סיכול ודרכים לשבש העסקה האמריקאית-ציונית של המאה. בשיחה טלפונית דנו שר החוץ זריף והניה בהתפתחויות האחרונות בארץ ישראל ובעלילה האמריקאית-ציונית, הידועה כעסקת המאה .

*- מפגינים בבגדאד מאשימים את סאדר באחריות לתקיפה של תומכיו, "כובעים כחולים", נגד המפגינים.

*- מומחה למחלות זיהומיות מתפרצות: נגיף הקורונה יהפוך למחלה עונתית קלה בדומה לשפעת החזירים
ד"ר אמש אדלג'ה (Amesh Adalja) הוא מומחה למחלות זיהומיות חדשות ומוכנות למגיפות המכהן כעמית מחקר בכיר במרכז לביטחון בריאותי באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, והוא בעל ארבע התמחויות ברפואה (רפואה פנימית, רפואה דחופה, טיפול נמרץ ומחלות זיהומיות).

*- להלן המידע שידוע לנו על הספינה העוגנת ביפאן – המידע מבוסס בין היתר על תדרוך שקיים משרד החוץ היפני לנציגויות הזרות בטוקיו, והתקבל מהקונסולית הישראלית רויטל בן נעים.
על הספינה יש כ-3700 נוסעים.  על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי אבל הרשימות עדיין לא מאומתות.  בספינה התגלו 10 חולים בקורונה שהורדו מהספינה והועברו לבתי חולים ביפן.
שאר הנוסעים יישארו בבידוד על הספינה במשך 14 ימים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר.
עד כה נלקחו דגימות מה-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות.
חשוב לציין כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף. דוברות משרד החוץ

תמונה

*-שיא עולמי : תינוק בן 30 שעות מהעיר וו האן , מרכז ההתפרצות,אובחן כנגוע בווירוס הקורונה. כלומר הוא נדבק בווירוס עוד בבטן אמו.

*- סין מנסה תרופות שמטפלות בנגיף ה- HIV על נגועי וירוס הקורונה.

תמונה

*- נוגע ללב :זקן סיני תורם חסכונות למחמה בנגיף .

*- בית חולים בסלובקיה נבנה תוך 10 ימים לטיפול בנגיף הקורונה . גם בסין .

תמונה

*- סין משתמשת ברובוטים במאבק נגד וירוס הקורונה.

*- מומחים צבאיים של חיזבאללה ואיראן נהרגו בקרבות האחרונים בתימן.

*- אזהרות מפני התקפות קרובות של איראן במערב, והרשת הפלילית של חזבאללה בוונצואלה, (כנראה בתום 40 ימי אבל של סולימאני).

*- הצתות ומעשי ונדליזם החלו להתפרץ בערים שונות בסין הנתונים להסגר . לא ירחק הזמן והמשטרה הסינית תתחיל להרגיע את התושבים בירי בכינון ישיר.

*- מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס הזהיר אתמול (שלישי)  "רוח של טרוף מציפה את העולם".

במסיבת עיתונאים רחבת היקף הוא אמר, "כל הסיטואציות שונות אך יש תחושה של חוסר יציבות הולך וגדל ומתחים גוברים שעלולים להתפרץ כחוט השערה , מה שהופך את הכל להרבה יותר בלתי צפוי ובלתי ניתן לשליטה, עם סיכון מתגבר לחישוב שגוי בין הצדדים."

 

כתיבת תגובה