רוסיה מגיבה בבוטות לאיום הטורקי בצפון סוריה: תקפה 2 שיירות צבאיות

אתמול דיווח האתר נציב.נט כי "נשיא טורקיה מאיים בפתיחת מבצע צבאי בסוריה על כוחות רוסיה,איראן וסוריה באידליב" .

ועוד לא יבשה הדיו על איום ארדואן ושיירות צבאיות טורקיות החלו לנוע לתוך שטח צפון סוריה על מנת לתפוס נקודות שליטה אסטרטגיות בשטח לקדם פני הכוחות העויינים.

הרוסים, שעל פי המתווה הרחב שהם רואים לגבי גורל סוריה בעתיד הקרוב , אינם יכולים להשלים עם שהייתם של עשרות אלפי טרוריסטים קיצונים משורות צבא סוריה החופשי,שהם למעשה בעלי אוריינטציה של אלקעידה, פועלים להשמדתם או לחילופין לדחיקתם אל תוך שטח טורקיה .

גם טורקיה אינה חשה בנוח עם שהיית כוחות חמושים כה גדולים כאלו בשטחה,כוחות חסרי משמעת המעוררים בדרך כלל סביבם,אי שקט ואי סדר חברתי וביטחוני , ומשתדלת להעביר רבים מהם ללוב לעזרת המיליציה הנאמנה לה ואת היתר היא מכריחה להישאר בצפון סוריה ולהילחם עבור האינטרס הטורקי שאינו חופף לגמרי את האינטרס האישי והלאומי שלהם.

אלא, שמיד לאחר איומו של ארדואן לפעול נגד הציר הרוסי-סורי-איראני, החלה רוסיה ,לרמוז בצורה בוטה ותוקפנית לטורקיה ותקפה,כך על פי המצפה הסורי לזכויות אדם ,  פעמיים שיירות צבאיות טורקיות שחדרו לשטח סוריה. לא ברור מה מידת הנפגעים בצד הטורקי אך סביר שתקיפות אלו ,או יותר נכון לכנותן "הצלפות" , מאלצות את ארדואן "לחשב מסלול מחדש" ולהחליט האם הוא "שופך" עוד כוחות לתוך שטח צפון סוריה ,מה שיאותת לכל הצדדים כי הוא מוכן לשלם כל מחיר על מנת לקיים את הנוכחות הטורקית בצפון סוריה,נוכחות שהוסכם עליה ,לפני כמה חודשים, בהסכם שנחתם עם רוסיה בסוצ'י.

מנגד אפשר וארדואן יפסיק את ההימור, יסכין עם ההפסד בהימור, וינסה את כוחו בצורה אחרת.

מה שיש לארדואן להפסיד במקרה ויחליט ללכת ראש בראש נגד פוטין הוא רב מדיי , אך מנגד גם לרוסיה,המנסה זה זמן רב לתלוש את טורקיה מנאט"ו ולהעבירה לצידה,יהיה מה להפסיד.

כל צד עושה את מה שטוב לאינטרסים הכוללים שלו ,וגם במקרה זה ,המתעניין מן השורה הקורא ברשתות החברתיות ,לא ידוע כל היקף התמונה הכוללת ולכן הוא רק יכול להבין את המהלכים בדיעבד מבלי לדעת מה מאחורי כל צעד בנפרד.

האם ארדואן ינסה להגדיל את ההימור או ירפה וישליך את קלפים על השולחן לקראת סיבוב חדש ? נמתין ונראה. ולא נשכח לפזול גם לחזית הלובית! הא בהא תלייא!!

Image result for turkey vs russia

 

כתיבת תגובה