פולין רוכשת מארה"ב 32 מטוסי אפ-35

פולין לא מפסיקה לעשות פעולות לעומתיות מול נשיא רוסיה – פוטין.

נראה כי כל מעשיה של פולין נועדו רק להדגים מול רוסיה אצבע משולשת לאמור "אולי פעם שלטתם עלינו אבל היום אנחנו אפילו לא סופרים אותכם ואולי אף עולים עליכם בכמה תחומים".

ביום שישי תחתום פולין על הסכם לרכישת מטוסי F-35A מארצות הברית, רכישת 32 מטוסים מדגם זה, יחד עם חבילות לוגיסטיקה ואימונים, תעלה 4.6 מיליארד דולר.

החבילה הלוגיסטית כוללת שמונה סימולטורים להכשרה, כמו גם חלפים, מערכת ניהול מידע המופעלת על ידי מטוסים וציוד לשירות קרקעי רצוף.

ההנהגה הפולנית מייחסת חשיבות רבה לעסקה זו, שכן שר הביטחון מריוס בלשצ'ק נסע כמה פעמים לארצות הברית כדי לנהל משא ומתן באופן אישי על תנאי העסקה, נשיא פולין אנג'י דודה ,ישתתף בטקס החתימה באופן אישי.

שר ההגנה הפולני לא מסתיר את גאוותו וגאוותמדינתו ברכישת מטוסי הקרב, והעיר: "לרשות צבא הפולני לא היה כלי נשק מודרניים שכאלה, אלה הם ה- top of the top (הטופ שבטופ) כשמדובר בכלי נשק. מדובר במטוסים שלא דומים לשום כלי טיס אחר. אלה מטוסים שנותנים יתרון לחיל האוויר. "

השר,שלא מפסיד ,גם הוא, הזדמנות להקניט את הרוסים ,  הביע את אמונו כי הדאגה כבר שולטת אצל המתנגדים, בגלל מטוסי הקרב המודרניים שיהיו בידי חיל האוויר הפולני.

מקור: נובוסטי

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה