ארה"ב תציב בעיראק מערכות הגנ"א ולא תיתן לתסריט החות'י לחזור

נראה כי ארה"ב למדה את הלקח שהיתה אמורה ליישם עוד קודם שנפגעה.

כזכור לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – הגנרל קאסם סולימני בשדה התעופה הבין לאומי של בגדד עי כלי טיס אמריקאים , החליטה ממשלת עיראק, שראתה בעיניים כלות איך כולם עושים על אדמתה ככל העולה על רוחם מבלי לספור אותם , להודיע לכל הכוחות הזרים לצאת מהמדינה. כמובן ,שההחלטה, שבאה בעקבות לחץ איראני כולל רק את בנות הברית ובעיקר ארה"ב המקיימים פעילות צבאית נגד כוחות דאעש ברחבי המדינה,ואינה כוללת את הכוחות האיראנים שלמעשה כבשו את המדינה והם הם עושים במדינה ככל העולה על רוחם כולל הפעלת כוחות צבאיים וחיסול מתנגדים.

אלא שארה"ב הודיעה על סירובה להתפנות ודרשה מעיראק לשלם לה על כל השקעותיה במדינה הנאמדים במיליארדי דולרים מה שכמובן עיראק לא נענתה.

לאחר חיסולו של סולימני,תקפה איראן,כפי שהבטיחה, 2 מחנות צבאיים של צבא עיראק בו ישנן נוכחות צבאית אמריקאית בטילי שיוט וטילים בליסטיים מבלי לגרום לאבדות בנפש. על פי הידוע עד היום היו כ-60 נפגעי חרדה בלבד בקרב הכוחות האמריקאים.

לאחר התקיפה האיראנית העריכו בארה"ב כי מתקפות מסוג זה עלולות להימשך וכי כוחותיהם על אדמת עיראק חשופים לנשק בליסטי מרחוק, לכן הוחלט לצייד את הכוחות על אדמת עיראק במערכות הגנה אווירית בהתאם.

Image result for patriot us in iraq

אתמול שלח משרד ההגנה האמריקני בקשה רשמית לממשלת בגדד לפריסת מערכות הגנה אווירית והצבת סוללות פטריוט בשטחה של עיראק. בתגובה לבקשה כעבור יומיים, ממשלת עיראק פרסמה מועד אחרון לעזיבת כל הכוחות הזרים הנמצאים על עיראק .

הרשויות העיראקיות הציבו אולטימטום אחרון לכל הכוחות הזרים לעזוב את המדינה בשלושת החודשים הקרובים. הליך נסיגת הכוחות הזרים יישלט על ידי הוועדה הפרלמנטרית, מה שמעיד, כמובן, על נחישותה של בגדד לנקוט בצעדים הרדיקליים ביותר נגד ארצות הברית וכנגד שאר המדינות המסרבות לעמוד בדרישות אלה.

הכרוניקה ידועה. בקרוב מאוד נראה סוללות פטריוט ונשק אחר מוצב על אדמת עיראק למרות שהממשלה המקומית לא נתנה תשובה חיובית לבקשה האמריקאית שהייתה ,ככל הנראה, רק פורמלית, ואף גורם לא ממש חיכה לאישורם .

Image result for patriot us in iraq

במדינה שכל הנהגתה שבוייה בידי איראן אין לצפות לפעילות של "פוליטיקלי קורקט" , אלא עושים מה שנדרש.

גם ארה"ב יודעת להגן על חייליה ובהחלט בצורה טובה.

ארה"ב לא תיתן לתסריט " החות'י " לחזור על אדמת עיראק. תסריט בו נורים מידי יום על ידי כוחות הפרוקסי האיראני טילים בליסטיים בעלי מנגנונים המבטיחים פגיעות מדויקות במטרה, לעבר בסיסי צבא סעודים טילים בליסטיים הפוגעים במדויק במטרה וגורמים לאבדות כבדות לצבא הסעודי.

ארה"ב תציב גם תציב כל מערכת נשק היכולה וצריכה להגן על אנשיה וכל תלונות ממשלת עיראק אינן אלא מזיקת רקע שניתן להתעלם מהן.

Image result for patriot us in iraq

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה