טיל בליסטי התפוצץ בעמדת השיגור בתימן ומומחים איראנים נהרגו

היום בשעות הערב החלו אמצעי תקשורת באזור צנעא – בירת תימן לדווח על פיצוץ עז שנשמע בפרברים הצפוניים של העיר מאזור הנקרא אלחצבה – الحصبة.

לא עבר זמן רב, מאז הישמע הפיצוץ האדיר, ורדיו קול תימן – صـوت اليمن החל לדווח כי קולות הנפץ העזים שנשמעו מקורם בפיצוץ טיל בליסטי שהכוחות של המורדים החות'ים ניסו לשגר מאזור צנעא הבירה לעבר סעודיה.

במהלך ניסיון השיגור הכושל התפוצץ הטיל בעוד אנשי הצוותים הטכניים עבדו להכינו לשיגור וגרמו לנפגעים רבים בקרבם.

לדברי הרדיו התימני מהרגו עשרות לוחמים מקרב הכוחות החות'ים וכן מהנדסים זרים שעבדו גם הם במרחב השיגור

صـوت اليمن – عاجل انفجار صاروخ باليستي على الحوثيين في صنعاء بعد محاولة فاشله لإطلاقه على السعودية مما تسبب في مقتل العشرات من الحوثيين من بينهم مهندسين اجانب #اليمن

רשת החדשות الشرقية  דיווחה עוד כי בנוסף לאבדות הכבדות שנגרמו לחותים מפיצוץ טיל כושל זה נהרגו גם מפקדים ומומחים שהגיעו מאיראן להדריך את הכוחות החותים בשיגור טילים בליסטיים.

עד כה טרם נתפרסמו תמונות או סרטונים מאירוע כושל זה ולא ברור לגמרי מה באמת קרה שם.
בעבר דיווחו אמצעי תקשורת כי איראן שלחה לתימן מומחים מהחיזבאללה שעברו השתלמויות מקצועיות באיראן והם מנחילים את הידע למיליציה החות'ית היורה כבר חודשים ארוכים טילים ארוכי טווח לעבר מטרות אסטרטגיות בסעודיה, במידה לא מבוטלת של הצלחה .
הצלחת החות'ים,בעזרת מומחים מהחיזבאללה הלבנוני, לפגוע במטרות סעודיות ולהסב להם אבדות כואבות נובעת בעיקר ממנגנוני הניווט אל המטרה שהאיראנים התקינו בראשי הטילים הבליסטיים שהם מעבירים לתימן על מנת שיפגעו בסעודיה שנואת נפשם.
בעבר עוד דווח כי מדריכים מתחום הטילאות של החיזבאללה נהרגו כאשר משגרים שירו טילים לעבר סעודיה הותקפו על ידי מטוסי קרב סעודים לאחר שירו מה שגרם להשמדתם על ציוותיהם.
https://nziv.net/12579/
לאחרונה אף החלו בכירים במיליציית החותית לאיים לפגוע בטילים בליסטיים ארוכי טווח במטרות ישראליות.
לא ברור למה הם התכוונו היות והמרחק מתימן לישראל הוא מעבר לטווח הטילים המצויים כרגע ברשותם.
מתברר כי זאת לא היתה הפעם הראשונה שטיל בליסטי מתפוצץ בידי החות'ים בעת ניסיון שיגורו לעבר סעודיה.
 באמצע חודש יוני 2019 דיווחה רשת סקיי ניוז בשפה הערבית , מפי מקורות תימניים , כי מומחי צבא איראנים נהרגו במהלך שיגור טיל בליסטי מבסיס צבאי שבקרבת הבירה צנעא ,שבשטח שבשליטת המיליציות החות'יות.

המקורות הבהירו כי מומחי הצבא האיראנים ,ביחד עם אנשי המיליציות החות'יות,נהרגו כאשר הטיל התפוצץ בעת ניסיון שיגורו מבסיס אלדילמי-الديلمي הנמצא 16 ק"מ צפונית לצנעא, בקרבת שדה התעופה הבין לאומי.

 

כתיבת תגובה