אוניברסיטה באנגליה מסכמת מה ידוע עד כה על התפרצות וירוס הקורונה

אוניברסיטת קנט באנגליה פרסמה באתר שלה סיכום הידוע על התפרצות וירוס הקורונה.

להלן מה שנכתב שם:

ההתפרצות החלה ב- 29 בדצמבר 2019 בווהאן, סין, כאשר המקרים הראשונים היו ארבעה עובדים בשוק "הוואנאן פירות ים" בווהאן. כמעט כל המקרים הראשוניים נקשרו ישירות לשוק פירות הים, אולם נכון לעכשיו רק 50% מהמקרים היו קשורים עם השוק או עם מישהו שהיה שם, הדבר מרמז על כך שההתפרצות מתפשטת בהעברה בין אדם לאדם. מה שאושר לאחרונה.  עם זאת, מצב העברת הנגיף מאיש לאיש אינו ידוע נכון לעכשיו, הוא עשוי להיות מוטס כמו קורנו-וירוסים אחרים, אך זה לא ידוע. ללא קשר למצב ההעברה, נכון לעכשיו נראה כי הנגיף מועבר בקלות רבה מאדם לאדם, אם כי הדבר עשוי להשתנות ככל שהנגיף יתפתח. '

מה הנגיף?

"נהוג לחשוב כי הנגיף הוא בדרך כלל נגיף שמגיע מעטלף, כפי שקורה לרוב הנגיפים האחרים, ועבר לבני אדם בשוק פירות הים, אולי דרך מארח ביניים אחר (למשל, civets שהיה המארח הביניים של נגיף ה- SARS). הנגיף גורם לתסמיני נשימה הדומים לשפעת, כולל חום, קשיי נשימה, שיעול ודלקת ריאות. מרבית המקרים הקשים היו אצל קשישים ובאנשים עם בעיות בריאות אחרות הגורמים למערכת החיסון המוחלשת.               נכון לעכשיו, בנגיף שיעור התמותה הוא מעט גבוה יותר מאשר בשפעת, 0.23%, זאת בהשוואה ל- SARS Co-V שקשור בשיעור של כמעט 15%.

מצב נוכחי

"החל מה -24 בינואר, היו יותר מ 830 מקרים שאושרו, בסביבות 95 מקרים קשים ו -26 מקרי מוות, עם מאות מקרים החשודים נוספים. מרבית המקרים הם מ- 25 מחוזות שונים בסין, אך מקרים בודדים זוהו בארצות הברית, יפן, תאילנד ודרום קוריאה, כולם אצל אנשים שנסעו לאחרונה לווהאן. ישנם גם יותר מ- 9 מקרים שנבדקים כעת בבריטניה ,על ידי המכון האנגלי  לבריאות הציבור ,אנשים שחזרו לאחרונה מווהאן. נכון לעכשיו, לא אושרו מקרים בבריטניה, אך סביר להניח שבימים הקרובים נראה מקרה מאושר, אם כי בשלב זה, הסיכוי להתפרצות בבריטניה נותר קטן.

מדינות רבות, כולל בריטניה וארה"ב בודקות כעת את הנוסעים המגיעים מווהאן, למרות שאלונים רפואיים ובדיקות חום  כדי לזהות מישהו עם חום. מקרים חשודים מבודדים תוך בדיקת nCoV באמצעות בדיקת אבחון חדשה. החולה האחד בארה"ב מטופל כעת במתקן בידוד בבית החולים, אם כי לא ברור אם דרגת בידוד זו נחוצה.

איך זה יכול להתפתח?

"עם שבוע החגיגות של ראש השנה הירחי המתקרב היום, קיים חשש להעברה נוספת של אדם לאדם. כדי להילחם בכך, סין שמה תחת הסגר את העיר ווהאן וכמה ערים סמוכות נוספות, וחסמה את נסיעות לעיר ומחוצה לה, תוך סגירת מקומות התכנסות חברתיים רבים כמו אולמות קולנוע. אירועים רבים של ראש השנה הירחי ברחבי סין בוטלו גם הם.

למרות המאמצים הללו, סביר להניח שהנגיף ימשיך להתפשט עם עלייה מהירה במספר המקרים ככל הנראה בימים ובשבועות הקרובים (לעיון, היו 131 מקרים חדשים ביממה האחרונה). עם זאת, לא ברור אם המחלה תשמור על שיעור המתים הנמוך הנוכחי שלה ושכיחות נמוכה של התפשטות מאדם לאדם או האם הנגיף יסתגל, כפי שנראה בעבר. מכיוון שסיכונים אלה עדיין לא ידועים כרגע, ארגון הבריאות העולמי לא הכריז על התפרצות זו כמקרה חירום בינלאומי של דאגה בינלאומית, אך במקום זאת הדגיש את הצורך במעקב מתמשך ובדיקה מחודשת של המצב.

 

כתיבת תגובה