מבזקי חדשות ליום 20-1-20. מתעדכן

*- צוללת מצרית חדישה – S41 שנבנתה במספנות טיסן-קרופ בגרמניה מסיירת במימי הים התיכון .

תמונה

*- לוב מודיעה כי הפקת הנפט שלה ייפול ל-72 אלף חביות ביום .

תמונה

*- קפריסין : טורקיה הינה מדינה פיראטית הלועגת לחוק הבין לאומי. זה נאמר לאור התחילת קיודחים בים לחיפושי נפט שעורכת טורקיה במימי קפריסין.

*- ארה"ב הודיעה כי נושאת המטוסים החדשה שלה –  CVN81 – תקרא:  " דוריס מילר" .

תמונה

*- בטקס השקה מרשים הושקה האניה לחקר אוקיינוסים החדשה – "אקי" ביפן .

*- הנשיא סיסי חנך את נמל ברניס בדרום מצרים החדש וכן שדה תעופה צבאי סמוך שעבר שידרוג בטקס רב רושם הכלל מצעד כלים צבאיים וימיים .

 

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- מספנה הולנדית זכתה במכרז לבניית אניית מלחמה רב משימתית  חדשה לצי הגרמני .

תמונה

*- האישים העיראקים החדשים שהוכנסו לרשימת הסנקציות האמריקאיות :

#هادي_العامري – מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי החדש . #نوري_المالكي – לשעבר ראש ממשלת טורקיה הנחשב נאמן ושפוט של האיראנים #فالح_الفياض – מפקד אלחשד אלשעבי הנוכחי  #حاکم_الزاملي #شبل_الزيدي

תמונה

*- כביש ראשי בבגדד שנחסם לתנועה ע"י המפגינים:

תמונה

תמונה

*- רוסיה מודיעה על הפלת מל"טים, ששוגרו לבסיס חמימים בסוריה: מלט"ים ניסו לתקוף את בסיס האוויר הרוסי בסוריה היום (ראשון) , אך ללא הצלחה, המלט"ים יורטו על ידי מערכות אוויריות ללא נזקים לבסיס.

*- סוכנות "SANA" הסורית דיווחה כי סיכול התקפת מל"טים בבסיס חמימים, בו מוצבים כוחות רוסיים בסוריה.

*- במערכת הביטחון מעבירים מסר מאיים לחמאס: אם השיגורים של בלוני התבערה יימשכו, ישראל תפעל לעצור את התופעה גם במחיר של הסלמה לפני בחירות. בעוד שבצה"ל תומכים בהסדרה, בשב"כ מעריכים כי חמאס כלל לא מורתע.

*- UAWire – כוחות ארה"ב חוסמים כניסת צבא רוסי לשדה נפט בסוריה.

*- דו"ח מודיעיני מתריע כי כוחות ארה"ב בגרמניה עלולים להיות מותקפים 'אפשרי בכל רגע ממש'.

*- סוכנויות – אבו דאבי – המרכז לפיקוח על רעידות אדמה אמר , כי רעידת אדמה בעצמה של שישה בסולם ריכטר, פגעה היום ראשון בערב בסולווסי, אינדונזיה. לא הוכרז על צונאמי בנתיים.

*- החמס ביצע ניסוי שיגור טיל שנפל לא הרחק מתחנת הפקת גז בים של ישראל מול חופי אשקלון .

*- התנקשות בפעיל עיראקי בולט במחאה העיראקי העונה לשם – לואי אל חאלפי. נרצח במרכז בצרה.

*- לא מצליחים לפזר הפגנות, ואז מתחילים בהפחדות:

צמיגים בוערים מובילים להתפוררות, של חומרים כימיים , המייצרים פסולת מסוכנת מאוד, הכוללים גזים, מתכות כבדות, חומרים אורגניים, נדיפים וחלקיקים קטנים. היא כוללת גם כמויות גדולות של יותר מ 20 מזהמים מסוכנים, שפוגעים בריאה, ואת והשפעתם היא לטווח ארוך, וגם פוגעים במקורות המים." וזיהום של אדמה חקלאית, יש לקחת אחריות בנושא זה על ידי הגברת רמת המודעות הסביבתית, לסכנה של תופעה זו לבריאות הציבור והסביבה. "

*- דיילי מייל מדווח כי איראן מייצרת מדי שנה יותר מ- 2.5 מיליון דגלים אמריקאים, בריטים וישראלים.

*-עוד מטה של מיליציה פרו איראנית,והפעם של החיזבאללה, עולה באש. הפעם בנג׳ף שבעיראק.

*- העיתונאית אלי פווז: אלימות היא אחד משלבי המהפכות, במיוחד בהיעדר מהלכים רציניים, לפתור את המשברים העומדים בפני לבנון, בגלל חיזבאללה.

*- מפגין אחד נהרג ביום ראשון, בבירת עיראק בגדאד, במהלך עימותים עם כוחות הביטחון, בכיכר עלי-אל כילאני, על פי מקורות סקיי ניוז בערבית.
במחוז קרבלה, המפגינים סגרו את משרד הפרלמנט , ומפגינים חסמו את הכביש המקשר בין קרבלה ונג'ף, כך מדווח כתב "סקיי ניוז".
ההפגנות נמשכות בבירה בגדאד, ובמחוזות והנפות הדרומיים של עירק, שכן המפגינים חסמו את כל הכבישים הראשיים במחוז נג'ף, כולל נמל התעופה הבינלאומי בנג'ף. המפגינים אמרו, כי החסימה היא בתגובה לגז מדמיע וכדורים, שנורו על ידי שוטרים.

*- יירוט טילים בליסטיים, של המיליציה החות'ית מעל נג'ראן.
מקורות חדשותיים אמרו, כי כוחות ההגנה האווירית המלכותית הסעודית, יירטו טיל בליסטי שנורה על ידי המיליציה החות'ית, לאזור נג'ראן היום . הצהרה רשמית של דובר כוחות הקואליציה צפויה להתפרסם.

*- המשבר הכלכלי בסוריה הולך וחריף במהירות . הלירה פוחתה תוך זמן קצר מ-1000 ל-1350 לירות לדולר אך בשווקים ניתן להשיג דולרים רק תמורת 1500 לירות . סוריה פנתה לאיראן לסייע לך בתמיכה בלירה הסורית אך האיראנים סירבו . גם אצלם הריאל הולך והופך לנייר טואלט .

*- רויטרס – משמרות המהפכה הודיעו על מעצרן של שלוש ספינות דייג מכווית, שלדבריה נכנסו למים איראניים במפרץ "באופן לא חוקי", והוסיפו כי תשעה הדייגים שהיו על סיפונם יובאו למשפט.

 

כתיבת תגובה