ארה"ב מבהירה לחברי נאט"ו עובדות יסוד:"לא נתערב בכל סכסוך צבאי ביניכם"

מאז שטראפ התמנה לנשיא ארה"ב הוא מרבה "להתכסח" עם חברות ברית נאט"ו שארה"ב חברה בה.

מיד עם היכנסו לתפקיד הוא הבהיר,הבהר היטב,בצורה שלא משתמעת ל-2 פנים , כי ארה"ב מצפה מבנות בריתה בנאט"ו להגדיל את כוחן הצבאי על מנת לקחת חלק יותר נכבד בהגנת המדינות החברות בברית ובמשימות שהיא מלאת בכל רחבי העולם.

כמו כן בקש הנשיא טראמפ מחברות הארגון להגדיל את השתתפותן  הכספית בהחזקת הארגון ולא לתת רק לארה"ב לשלם את החשבון.

מדיניות אמריקאית חדשה זאת נפלה על חברות הברית כרעם ביום בהיר שעשו הכל כדי לא למלא את הבקשה האמריקאית.

המצב עוד החמיר כאשר טורקיה הסתכסכה עם מדינות בברית , כולל עם ארה"ב , בצורה שהיא מטפלת כיום בבעיה הסורית ופלישתה לצפון סוריה כדי לסלק את הכורדים מגבולה הדרומי.

טורקיה אף הסתכסכה קשות עם יוון סביב נושא "שטחי הים הכלכליים" של 2 המדינות במזרח הים התיכון.

לא פעם מגיעים מטוסי קרב וספינות מלחמה של יוון וטורקיה לקרבה מאיימת אחד לשני והרבה אירועים קשים נמנעו אחרי שאחד הצדדים, בדרך כלל היוונים, התקפלו לאחור ועזבו את שטח המריבה.

Image result for greece vs turkey

 

אלא שטורקיה לא מפסיקה את הסיפוח הזוחל של אזורים ימיים בעלי פוטנציאל למציאת מצבורי גז ונפט, למגינת לבה של יוון, שאצה רצה לחתום הסכמי הגנה עם קפריסין ומצרים כך שיוכלו להתמודד יחד מול האיום הטורקי שצבאה נחשב לאחד מעשרת הצבאות החזקים בעולם.

השבוע, כשנערך מפגש בין ראש ממשלת יוון לנשיא ארה"ב טראמפ, ובהשתתפות שר החוץ האמריקאי-פומפאו, ניסה היווני לבדוק את גבולות הגזרה של המדיניות האמריקאית באשר לתמיכתה ביוון בסכסוך שלה עם טורקיה, ומה רבה הייתה תדהמתו כשהוא נוכח לדעת כי האמריקאים שינו את כללי המשחק ורק שכחו לעדכן אותו .

Image result for greece us

מקור בתקשורת העולמית הביא היום  ציטוט מדהים מהשיחה המשולשת הקצרה שהבהירה לכל מה המדיניות האמריקאית החדשה.

וזאת השיחה שהייתה:

ראש ממשלת יוון: אם ריבונות יוון מאוימת, אנו נגיב לטורקיה מבחינה צבאית.
טראמפ: ומה אם תפסיד בעימות עם טורקיה?
ראש הממשלה: לא נפסיד.
פומפאו: על יוון לא להיות תלויה בתמיכה אמריקאית במקרה של עימות בינה לבין טורקיה.

Image result for greece turkey usa

הלקח למדניות העולם הוא ברור: ארה"ב לא מתכוונת להתערב בכל סכסוך צבאי מקומי על פני כדור הארץ גם אם מדינות אלו קשורות איתה בחוזי הגנה צבאיים.

ארה"ב תפעל לפי מיטב האינטרס הצר שלה והיא לא תשקיע, לא משאבים ולא כוח אדם, בכל סכסוך שאינו קשור אליה ישירות ולא היא החליטה ,בעצמה, אם לצאת למלחמה זאת.

וטוב שישראל תבין זאת היטב ובמיוחד בעקבות הצהרת בחירות של פוליטיקאים בכירים ישראלים כי אחרי הבחירות הם יפעלו לחתימת הסכם הגנה משותף עם ארה"ב.

כמו כן לישראל אסור לקחת ערבויות בין לאומיות, על הסכמי שלום שהיא חותמת עם מדינות ערב,ממדינות אירופה ואפילו לא מארה"ב . אף מדינה לא תלחם בשבילנו במקרה של הפרות הסכמים בין לאומיים . נהרות של דם נשפכו על ידי אותם אילו שהסכימו לקחת ערבויות בין לאומיות מדינות שאחרי התחלפות השלטון אצלם לא הסכימו לעמוד בהבטחותיהם.

הלקח ברור ורק לעתים רחוקות אנו זוכים להארה מפתיעה שמבהירה שאכן אין כלום מאחורי ערבויות בין לאומיות.

Image result for us vs israel

 

 

 

כתיבת תגובה