יו"ר בית הנבחרים האמריקני- ננסי פלוסי: יש ראיות מספיקות להדחת טראמפ

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, הדמוקרטית ננסי פלוסי, הביעה את אמונתה כי דיוני החקירה להדחת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיעו ל-"ראיות מספיקות כדי להדיח אותו " במשפט אותו ינהל הסנאט.

פלוסי תפגש , ביום שלישי הבא, עם מחוקקים דמוקרטיים, כדי להיערך להצבעה רשמית, על החוק, כדי להדיח של טראמפ בסנאט, שהוא שלב אחרון בהדחה.

המשפט צפוי להתקיים במהירות בסנאט, שם לרפובליקנים יש רוב, לפטור את טראמפ מהאשמות, של שימוש לרעה בכוח ושיבוש עבודתו של הקונגרס.

מאז החלטת בית הנבחרים להדיח את טראמפ, ב- 18 בדצמבר, פלוסי לא העבירה לסנט את סעיפי ההוכחות להאשמות של טראמפ, בכך שהפעיל לחץ על אוקראינה, לפתוח בחקירה נגד ג'ו ביידן,שהוא המועמד הדמוקרטי, בעל הסיכויים הטובים, שיעמוד בבחירות לנשיאות הקרובות מטעם הדימוקרטים,

פלוסי מקווה ללחוץ על הרוב הרפובליקני בסנאט,ועל יו"ר הסנאט מיטץ' מקונל, כדי לאפשר לעדים להציג ראיות חדשות במשפט, אך הוא מסרב לכך.

וביום ראשון, אישרה יו"ר בית הנבחרים פלוסי, כי האיחור בפרסום של שני כתבי האישום, השיג תוצאות חשובות, ועוד הוסיפה , "רצינו שהאנשים יבינו את נחיצותם (הופעתם) של העדים." "הכדור נמצא עכשיו במגרש שלהם", אמרה פלוסי, "או שהם עושים זאת (בהקשר לעדים בסנאט) או שהם משלמים את המחיר על כך שלא עשו את זה(הכוונה בבחירות)."

פלוסי אישרה, כי מיילים חדשים התומכים בשתי ההאשמות נגד טראמפ, עלו בתקופה שלאחר החלטת בית הנבחרים, להדיח את טראמפ, והיועץ לשעבר לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, הביע את נכונותו להעיד אם ייקרא.

ו"לא שוללים אפשרות "כי בית הנבחרים יזמין את בולטון, במקרה שהסנאט לא יזמין אותו.

וביום שישי רמז טראמפ בראיון לרשת פוקס ניוז בארה"ב, כי ישתמש בווטו הנשיאותי שלו כדי למנוע את הופעתו של בולטון בסנאט.

אולם לאחרונה הודיע מיטץ מ'קונל בבירור כי למפלגה הרפובליקנית יש מספיק קולות, כדי לא להיענות לדרישות הדמוקרטים, בנושא עדים והצגת ראיות חדשות.

טראמפ מצידו טוען, כי הוא מצפה מהסנאט, שמשפטו יסתיים בהקדם. "מדוע צריכה להידבק בי סטיגמה של ההדחה בזמן שלא עשיתי שום דבר רע", שאל בציוץ של יום ראשון, והוסיף כי זה "לא הוגן בעיני עשרות מיליוני בוחרים".

המשפט מגיע בזמן קריטי, בשנת בחירות לנשיאות השנה. המפלגה הדמוקרטית תקיים את ההצבעה המקדימה הראשונה שלה באיווה לבחירת מועמדה לנשיאות, ב -3 בפברואר.

הסנאטורים המועמדים ברני סנדרס, אליזבת וורן, איימי קלובשר, קורי בוקר ומייק בנט התבקשו להיות חברי השופטים במשפט, דבר שיכול להשפיע על קמפיין הבחירות שלהם . בכל מקרה הדימוקרטים מנסים למשוך את משפט ההדחה, כדי להרוויח נקודות בבחירות שיערכו השנה.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪democrat republican‬‏

 

כתיבת תגובה