המרדף אחר החפרפרת: מעצרים בדמשק בעקבות רצח סולימאני

"המודיעין האיראני בודק את האפשרות שגורמי אויב חדרו אל תוך צוות השמירה על סולימאני וגרמו להצלחת ההתנקשות האמריקאית בחייו" כך אמר אחד מחברי הפרלמנט האיראני תוך שוהא חושף כי במערכת הביטחון האיראנית בטוחים שיש חפרפרת בתוך המעגל הקרוב של סולימני שרק בעזרתה התאפשר חיסולו.

בכתבה שפרסם העיתון הלונדוני בשפה הערבית – "א-שרק אל-אוסט",  היום (ג '), נחשף, סבב חקירות שכוון לכמה משירותי הביטחון ועובדי חברת התעופה, שבוצע על ידי המשטר הסורי, על רקע ההתנקשות במפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, בתקיפה אווירית אמריקאית בבגדאד ביום שישי.
העיתון ציטט שני דיפלומטים שאמרו  כי המשטר הסורי עצר מספר אנשי שירות הביטחון , ועובדי חברת תעופה הסורית. סולימאני הגיע לדמשק מביירות ביום חמישי שעבר, לפני שהגיע לבגדאד.
העיתון דיווח, תוך ציטוט מקורות יודעי דבר, כי מטוס מיוחד של חברת התעופה –  "כנפי הלבנט" – "أجنحة الشام" הסורית חיכה על המסלול מספר דקות, עד שיגיע סולימאני, ואז המריא משדה התעופה בדמשק, בסביבות השעה 20:30 .
דיפלומט ערבי ציטט גורמים עיראקים באומרו, כי "התנהלו חקירות בבגדאד ובדמשק, בנוגע לאפשרות מסירת מידע על סולימאני לצד האמריקני ,שווידאו שהוא עלה על המטוס לפני שהמריא מסוריה, כדי לכוון מזל"ט עם הגעתו לבירת עירק."
המקורות ציינו כי בחקירות היו מעורבים אנשי הביטחון הסורי ועובדי חברת "כנפי הלבנט", שהיו מודעים לנוכחותו של סולימאני במטוס שהמריא מהבירה הסורית, דמשק.

 

העיתון ציין כי בירת סוריה הייתה עדה בשנים האחרונות לשורה של התנקשויות במנהיגים המזוהים עם איראן.

ראוי לציין כי אתר האינטרנט "עין המזרח התיכון" – "ميدل إيست آي" הבריטי ציטט גורם המכיר את חיזבאללה הלבנוני, שהעריך כי סולימאני היה תחת מעקב מאז הגעתו לבירת סוריה, דמשק, מטהראן, ביום חמישי האחרון, עד הגעתו וחיסולו בשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, עם שחר. ביום שישי האחרון.

אותו גורם הצהיר כי סולימאני הגיע בשעות הבוקר ביום חמישי האחרון לשדה התעופה בדמשק, והוא עבר ישירות במכונית לבירת לבנון, ביירות, מבלי שערך פגישות בדמשק. מטרת הביקור בביירות הייתה להיפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

לטענת המקור, עם הגעתו של סולימאני לשדה התעופה של דמשק הוא נסע על סיפון מטוס אזרחי של חברת "כנפי הלבנט" הפרטית לבגדאד, והמטוס היה אמור להמריא בשמונה ושלוש דקות בערב, אלא שהוא התעכב מסיבה לא ידועה עד עשר וחצי בערב, על פי הנתונים הכלליים שהתקבלו מחברת התעופה.

תוצאת תמונה עבור חיסול סולימני

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", ביום שבת האחרון, הצהיר כי המידע העומד לרשות שירותי הביטחון העיראקיים מגלה כי וושינגטון הצליחה לחדור למעגל הפנימי של סולימאני בעירק, ולקבל את תאריך הגעתו של סולימאני ואת פרטי המטוס בו טס, ואפילו את פרטי המכונית שהגיעה למסלול בשדה התעופה בבגדאד לצורך הובלת סולימני עם מכונית אחרת המיועדת לעוזריו, ואף הגיע עד אליהם לאחר שיצאו ממתחם שדה התעופה, שהיה עמוס בנוסעים שהגיעו ויצאו מבגדאד, באזור בו הסיכוי שאזרחים יושפעו מהתקיפה הממשמשת ובאה שאף לאפס.

המתיחות עלתה בעיראק ובאזור, בעקבות חיסולו של סולימאני בתקיפה של ​​ארה"ב שהכעיסה את עיראק, כאשר הפרלמנט הצביע, יום שני, על החלטה שקראה לממשלה לסיים את הנוכחות הצבאית הזרה במדינה. הממשלה אמרה אחר כך כי היא מכינה את הצעדים הפרוצדוראליים והמשפטיים ליישום ההחלטה.

מנגד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להטיל סנקציות על עיראק אם יקראו לעזיבת כוחות ארצו באופן לא ידידותי. כ -5,000 חיילים אמריקאים פרוסים בבסיסים צבאיים ברחבי עיראק, כחלק מהקואליציה הבינלאומית שנועדה להילחם בארגון הטרור "דאעש".

ארצות הברית ואיראן, בנות בריתה של בגדאד, מחליפות איומים לאחר ההתנקשות בסולימאני, מעוררות חששות גדולים בעיראק לפיה המדינה תהפוך לשדה קרב בין וושינגטון לטהראן.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור מרגל חפרפרת

כתיבת תגובה