כוח התערבות מהיר של המרינס בכוננות חילוץ לשגרירות ארה"ב בביירות

כבר לפני כמה ימים הועמדה חטיבת כוחות מיוחדים אמריקאים החונה על אדמת איטליה בכוננות לתזוזה מיידית ,המיועדת להגיע לביירות כדי להגן על שגרירות ארה"ב במקום.

משלל האיומים שהופרחו לאוויר על ידי מקהלת "הצדיקים" השיעים במזרח התיכון , הועלתה גם האפשרות של חטיפת דיפלומטים אמריקאים המשרתים באזור על מנת להוציאם להורג כחלק ממסע הנקמה על חיסולו של הגנרל האיראני-סולימני.

לאחר הצטרפותו של מזכ"ל החיזבאללה-נאסראללה גם הוא למקהלת המאיימים לקחת נקם בגורמים אמריקאים,הוחלט במצמרת הממשל בוואשינגטון כי לא נכון יהיה לקחת סיכון ואחד המקומות המהווים "בטן רכה" בנוכחות האמריקאית במזרח התיכון היא השגרירות בביירות היות והכוח החזק בלבנון הוא החיזבאללה שיכול לנטרל ברגעים את צבא לבנון ולהוציא לפועל כל פקודה שיקבל.

במסגרת הערכה זאת הועמדה חטיבת מרינס בכוננות מיידית  לקראת התערבות צבאית בביירות וכן הוחלט לשלוח כוח חלוץ להגברת השמירה על המבנה וסביבותיו.

תוצאת תמונה עבור ‪US EMBASSY IN BEIRUT‬‏

שגרירות ארה"ב בביירות נקטה אמצעי ביטחון מונעים, עד להגעת כוח צבאי אמריקאי מאיטליה כדי לחזק את ההגנה ולהתמודד עם האיומים של איראן.

גורם צבאי אמריקאי הודיע כי הכוח נערך להגיע מאיטליה ללבנון. גורמים המכירים את הפרטים אמרו ל"אשארק אל-אוסט" כי הכוחות האמריקאים יכולים להגיע מאיטליה באוויר או בים.

הגורם הצבאי אמר כי הכוח המוצב באיטליה הועמד בכוננות, כצעד מתוך שורה של צעדים צבאיים, שנועדו להגן על האינטרסים האמריקאים באזור המזרח התיכון. הוא הסביר שמשרד ההגנה האמריקאי עשוי לשלוח בין 130 ל-700 חיילים לביירות.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

תמונה קשורה

 

 

כתיבת תגובה