מבזקי חדשות ליום 8.1.2020 . מתעדכן

*- הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט מעיר ברקע הידיעה אודות 6 מפציצים גרעיניים אסטרטגיים של צבא ארה"ב B-52s – שהועמדו בכוננות בדייגו גרסיה:

ארה״ב היא מעצמה מאורגנת שמסתכלת חמישה צעדים ויותר קדימה. העברת מטוסי בי-52 היא שלב מתקדם של תסריטים אפשריים.
האמריקאים חיסלו את סולימאני כמהלך מפתיע משתק ומערער. מעין אגרוף ישר  לפרצוף האיראני הזחוח. ריכוז כוחות מהיר החל עוד לפני המהלך והואץ לאחריו (דיביזיה מוטסת ועוד כוחות). אם האיראנים יגיבו באופן חריג או יטעו בהערכת האמריקאים, תבוא מתקפת טילים (52?) שבחלקה מערכות ההגנ״א ס-300 ויעדים נוספים שיקדמו אפשרויות. בהתאם לתגובה האיראנית ואם ימשיכו לטעות, תבוא מתקפת טומהוקים וחמקנים לניקוי כל האיומים ופתיחת השמיים.
או אז יופיעו הבי-52 שהגיעו עכשיו כאקדח במערכה הראשונה. למטוסים האלה יש ייעוד אחד – נשיאת פצצות ״מואב״ חודרות בונקרים ומפצחות הרים שמטרתן חיסול אתרי הגרעין.

*- מכון מחקרים ערבי העוסק בסוגיה האיראנית (AFAIP) מפרסם הבוקר, כי החימוש שחיסל את סולימאני נוסה בהצלחה פעמים אחדות על ידי האמריקאים נגד גורמי דאע"ש בסוריה.

*- שר החוץ של עומאן, יוסוף בין עלאווי בין עבדולה, אמר באיראן ביום שלישי כי ארצות הברית אמרה שהיא מעוניינת להפחית את המתיחות באזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הרשמית IRNA.

*- במהלך היומיים האחרונים, צבא ארה"ב פרסו שלוש סוללות HIMARS -בסוריה. טווח אפקטיבי כ- 300 ק"מ.

יותר חשוב מהטווח האפקטיבי היא היכולת לשגר לכל טווח בין 10 ל-300 ק"מ ובכך למעשה לכסות רדיוס פעולה ענק מאיום קרוב ועד מטרות רחוקות.

*- ממשלת הפיוס הלובית סוברת, כי נסיגה מסירטה, שנמצאת במרכז המדינה, אינה הסוף, לאחר שצבא לוב הודיע על שליטתו בעיר.
עוד אמרה ביום שלישי, כי ההחלטה לסגת הגיעה לאחר שנבחן המצב, והעדיף שלא להפוך את סירטה לשדה קטל, כדבריו.
והוסיפה: כוחותינו יכלו לעמוד במשך שבועיים, בהתאם ליכולותיהם הנוכחיות, וללא כל תמיכה שתגיע אליהם מבחוץ, אך ההשלכות יהיו חמורות על העיר ועל תושביה.

תוצאת תמונה עבור לוב

*- המפגינים בכיכר תחריר במרכז בגדאד, נתנו לנשיא העיראקי, ברהם סאליח, עד 10 בינואר לבחור מועמד לראש ממשלה, על פי התנאים והמפרטים שקבעו המפגינים, ויפעל להכין את הקרקע המתאימה, לקיום בחירות הוגנות ומוקדמות, ובפיקוח האו"ם לתקופה, שלא תעלה על שישה חודשים. אחרת, "מפגיני המהפכה" יצאו לרחובות.

עוד אמרו בהצהרה שהתפרסמה ביום שני בערב, כי הפרלמנט העירקי, שהתכנס ביום ראשון, והצביע על החלטה, לשים קץ לכוחות זרים על אדמת עירק, אינו מייצג אותם מכיוון שלגיטימיותו לוקה בחסר.
מפני שראש הממשלה התפטר, וכרגע דנים בתאריך לבחירות, והחלפת הממשלה הנוכחית.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אישר, כי ארצות הברית העבירה מסר חריף לאירן, כי "די זה מספיק". הוא הוסיף בראיון טלוויזיוני לרשת "ABC" האמריקאית ביום שני בערב, כי הממשל האמריקני הבהיר למשטר האיראני, כי אינו יכול להמשיך לתקוף את האינטרסים והבסיסים האמריקניים באזור, באמצעות "המליציות שהקים",ויחד עם זאת מצפה שמדינתו תשאר בטוחה,
הוא המשיך, "ארצות הברית תגיב הפעם, לראשי מקבלי ההחלטות באיראן, כולל אנשי צבא ומדינאים מקבלי ההחלטות שמאיימים בוקר וערב ."

*- מוסקבה שולחת לסוריה את ספינת הטילים מרשל אוסטינוב, מחשש לעימות בין וושינגטון לאיראן – ספוטניק.

*- פומפאו: טראמפ לא רוצה להפציץ את אתרי התרבות של איראן.

הופעות הטלוויזיה ביום ראשון של מייק פומפאו המחישו את חוסר האמינות המוחלט של ממשל טראמפ.

*- דיווח: הטלוויזיה האיראנית משדרת המנון מלחמה ובו נכתב לא יהיה עוד בית בטוח בתל אביב, השמדה של סעודיה, והתקפת השטן – אמריקה, בסימן שניתן לתקוף אותה. ההמנון מסתיים עם תמונה של סולימאני וחמינאי. הוא תורגם גם לערבית .. זהו סימן לכניסה לעיתוי הרגיש.

*- שר ההגנה האמריקני: אנו עשויים לבצע תקיפות מקדימות למניעת התקפות נגדנו, עיראק לא ביקשה מאיתנו לסגת.

*- מון צ'ונג-אין, היועץ המיוחד של דרום קוריאה לענייני חוץ וביטחון לאומי, טען כי אם צפון קוריאה תשגר מתישהו בחודש פבוראר טיל בליסטי בין יבשתי או לוויין, לטראמפ לא תהיה ברירה אלא "להגיב בעוצמה", למרות ההתמקדות הנוכחית שלו באיראן.

*- על פי דיווחים בעיראק, ראש הממשלה, עאדל עבדול מהדי, סירב לענות לקריאתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

לא פורסמו פרטים נוספים.

*- מלזיה: על מדינות המוסלמיות להתאחד כדי להגן על עצמן מפני איומים חיצוניים, כך אמר ביום שלישי ראש ממשלת מלזיה, מהתיר מוחמד, לאחר שתיאר את ההתנקשות של ארצות הברית בקאסם סולימאני, כבלתי מוסרית.

"אנחנו כבר לא בטוחים עכשיו. אם מישהו מעליב או אומר משהו שמישהו לא אוהב, זה בסדר שאותו אדם ממדינה אחרת ישלח מל"ט ואולי יירה עלי?" – הוא הוסיף.

(הכותבים עמרם אל ומאיר בר ואברהם תמקר הינם מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה