פינוי המפקדות האיראניות קודם לתקיפה הערב בסוריה מרמז על משלוח חשוד

ביומיים האחרונים התרבו הדיווחים ממזרח סוריה על פינוי מפקדות ,מחנות ועמדות של המיליציות האיראניות הפועלות במזרח סוריה.

ערוץ החדשות –  אלחורה דיווח מוקדם יותר כי המצפה הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ,  כי המיליציות הנתונות לפיקוד איראני והפועלות באזור אלבוכמאל שבמזרח סוריה לא הרחק מגבול עיראק, פינו את המפקדות שלהן מחשש לתקיפות מהאוויר והתמקמו באזור גדות הנהר פרת.

תמונה

הערב, כמו בהרבה פעמים בעבר, דיווחו מקורות יודעי דבר במזרח סוריה כי כלי טייס בלתי מזוהים,והיו הערכות כי מדובר בכטב"מים של הכוחות הברית ,בראשות ארה"ב , תקפו עמדות,מפקדות ומחסני תחמושת בעיר אלצאלחיה שבפרברי עיר המחוז אלבוכמאל שבמזרח מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה ליד גבול עיראק.

תמונה

כתוצאה מתקיפת הכטב"מים נשמעו התפוצצויות עזות ברחבי העיר אלבוכמאל .

נסיגת כוחות המיליציות האיראניות מבסיסי הקבע שלהם ,הסמוכים לגבול עיראק , ממש לפני שהותקפו מעלות את ההערכה כי פינויים בא בעקבות הגעת שיירות נשק ותחמושת מאיראן דרך עיראק שחצו את גבול סוריה באזור מעבר אלקאים ופרקו את "סחורתם" באתרים שהותקפו הערב.

אם אכן כך פני הדברים הרי שברור שמי שתקף לא חיפש להשמיד ארגזי תחמושת או נשק קל או בינוני או סתם תותחים ורכבים משוריינים . כמו במקרים דומים בעבר התקיפות כוונו או למערכות נשק שוברות שיוויון , או למשגרי טילים בליסטיים, או חלקי טילים בליסטיים עצמם או מערכות נ"מ וכטב"מים מפורקים .

לא מן הנמנע כי גם הערב הושמדו טילים בליסטיים שהובאו מאיראן בכוונה לעשות בהם שימוש נגד מטרות אמריקאיות באזור . יש לציין כי בעבר הובאו ע"י איראן לאזור טילים בליסטיים לטווח בינוני בעלי טווח של 700 ק"מ והמסוגלים לפגוע במטרות גם בתוך שטח ישראל והושמדו. היו שטענו שידה הארוכה של ישראל בדבר ואחרים טענו כי היו אלו כלי טייס של בנות הברית הפועלות באזור שהשמידו מאגרי ומשגרי טילים וציוד מופלל אחר.

הפעולה הערב, כפי הנראה, הייתה מוצלחת וסיכלה עוד ניסיון איראני לפגוע בישראל  או במטרות אמריקאיות.

הסיכול הישראלי וגם האמריקאי יימשכו ככל הנדרש עד שלא תפסקנה הניסיונות האיראניות לפגוע בנו.

המרחק מישראל לאזור שהותקף הערב:

כתיבת תגובה