איראן:חיסול סולימני יביא לסיום הנוכחות האמריקאית במזרח התיכון

סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר כי ההתנקשות, "שלא בחוכמה", שביצעה ארצות הברית במפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, תביא סוף להימצאות הכוחות האמריקאים באזור, והוסיף כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ישלם מחיר כבד על הרפתקנותו.

"רבים במערב אמרו שהמהלך הלא חכם הזה היה ההתחלה של יציאת ארצות הברית מהאזור, ובטח שזה יקרה", אמר עראקצ'י ביום שני.

"אדון טראמפ התחיל את ההרפתקנות הזו, והוא יראה את הסוף והתוצאה של זה באזור. תנועה חדשה החלה אתמול עם החלטת הפרלמנט העיראקי לגרש את כוחות ארצות הברית מעיראק, וברצון האל זה ימשך עד נסיגתה המלאה של ארצות הברית מהאזור", הדגיש סגן שר החוץ האיראני.

"האומה האיראנית הוכיחה שלעולם לא ייכנעו לרטוריקה של כוח ובריונות", הוא הוסיף.

"איומים על האומה האיראנית אינם תופעה חדשה. האומה האיראנית חיה בלחץ של איומים מצידה של ארצות הברית בארבעים השנים האחרונות, ואגב, התקדמנו והתחזקנו", אמר עראקצ'י.

"האומה האיראנית תמיד הוכיחה שהם ידחו את שפת האיום וההפחדה. עם זאת, האומה עשוייה להגיב לשפה של כבוד בכבוד", הוא הוסיף.

במקביל , שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, קרא לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להפסיק להקשיב ל"ליצנים" המייעצים לו באזור.

בציוץ ביום שני פרסם זריף תמונות של קהל האנשים הגדול שהשתתף בהלוויה שנערכה בטהרן למפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ושאל את טראמפ: "האם אי פעם ראית ים כזה של אנושיות בחייך, טראמפ?"

"האם אתה [טראמפ] עדיין רוצה להקשיב לליצנים המייעצים לך באזורנו?… ואתה עדיין מדמיין שאתה יכול לשבור את רצונה של האומה הגדולה הזו ושל עמה?" – הוסיף זריף.

לבסוף חזר שוב זריף על הצהרתו האחרונה וכתב: "סוף הנוכחות האמריקנית הממאירה במערב אסיה החל".

בסיסים אמריקאים במזרח התיכון:

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה