טהראן מנסה להגיע להבנות עם ארה"ב בקשר לתגובתה לחיסול סולימני

סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל עלי פדאווי, חשף את תוכן המסר האמריקאי שהעביר שגריר שווייץ באיראן ביום שישי, לאחר חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. 

פדאווי אמר בהודעות עיתונאיות היום (שבת): ״האמריקאים העבירו לנו מסר ביום שישי בבוקר דרך הערוץ הדיפלומטי (שגריר שוויץ בטהראן) והם אומרים במסר: אם אתם רוצים נקמה, קחו את הנקמה בדרך נאותה בהתאם לפעילות שלנו". והוא מסביר שהאמריקאים למעשה מבקשים ״שהתגובה האיראנית לא תחרוג מתקרת החומרה של חיסול קאסם סולימאני״.

והוסיף כי  ״ האמריקאים צריכים לצפות לתגובה איראנית והם לא יכתיבו את חומרתה . הנקמה האיראנית הכואבת תבוא בזמן הנכון ובדרך הנכונה."

דובר הכוחות המזוינים האיראנים אבו אל-פאדל שוקרג'י מצידו הדגיש כי איראן "תמנע מכל צעדים חפוזים בתגובה להתנקשות בקאסם סולימאני."

הוא אמר: "הרפובליקה האסלאמית תגיב בתקיפות לרצח סולימאני כדי לעמוד בשאיפות של העם האיראני ועמי האזור."

שיקרג'י הזהיר כי "אם האמריקאים יתנהגו בטירוף לאחר התגובה האיראנית הם יקבלו תגובה כואבת יותר", ואמר כי ארצות הברית נושאת באחריות לכל מלחמה שעלולה להתפרץ באזור.

ביום שישי זימן משרד החוץ האיראני את נציג השגרירות השוויצרית, נותנת חסות לאינטרסים של וושינגטון, והודיע ​​לו על מחאתה החריפה נגד ההתנקשות בקאסם סולימאני.

משרד החוץ האיראני הצהיר מוקדם יותר אתמול כי לאחר ששוויץ הודיעה כי שגרירה בטהראן העביר מסרים מארצות הברית להנהגה האיראנית, נותן החסות לאינטרסים של ארה"ב הוזעק לטהראן בפעם השנייה והוא התבשר על התגובה להודעה האמריקאית.

סולימאני חוסל, יחד עם מספר מפקדי מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית, בתקיפה אווירית אמריקאית בדרך משדה התעופה בבגדד לאחר ביום שישי לפנות בוקר.

 

 

 

כתיבת תגובה