מאחורי ביקורו האחרון,בטרם חוסל,של הגנרל סולימאני בלבנון. הערכה

עפ"י דיווח באתר החדשות האמריקאי של העיתון  "לוס אנג'לס טיימס" מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – הגנרל קאסם סולימני ביקר בלבנון ובסוריה לפני הגעתו לשדה התעופה בבגדד שם חוסל ע"י כלי טייס אמריקאים כשהיה בדרכו לצאת מהשדה.

גורמי המודיעין האמריקאים ומבנות הברית שלה באזור איתרו את ביקורו של סולימני בביירות שם נפגש עם בכירי החיזבאללה . משם הוא עבר לדמשק ונפגש ,בין היתר עם נשיא סוריה ומשם עלה על מטוס נוסעים רגיל וטס משדה התעופה הבין לאומי של דמשק לשדה התעופה הבין לאומי של בגדד לפגישות תאום עם מפקדי מיליציית אלחשד אלשעבי ,שהמהווה ארגון גג לכל המיליציות השיעיות הנתונות לפקודתו .

השאלה המעניינת היא: מה עשה סולימני בלבנון ?

אין כרגע תשובה במקורות הגלויים אך הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעריך כי:

סולימאני מגיע לביירות לפגישה עם נסראללה לאחר הצהרת כוכבי כי המצב בצפון מחייב טיפול ובהקדם. ברקע התקיפות השיעיות על האמריקאים והתגובה הקשה והמפתיעה שחטפו וזה עוד לפני איחוד סולימאני עם אבותיו.

הדילמה האיראנית חיזבללאית שהייתה ועודנה קיימת היא אם ואיך מגיבים במקרה וישראל תוקפת את פרויקט הדיוק. מצד אחד תידרש תגובה ומצד שני כנראה אין אינטרס להיגרר למלחמה כי היעוד העיקרי של חיזבאללה הוא להוות גורם מרתיע מתקיפה של ישראל באיראן (גרעין). בשנת 2006 נסראללה הכניס את הארגון למלחמה לא רצויה שגבתה מחיר כבד ואבדן כל הטילים עליהם עמלו האיראנים שנים בהעברה ללבנון ולכן נסראללה חטף על הראש. הוא לא רוצה לעשות שוב מהלכים לא מתואמים וסולימאני כנראה הגיע לוודא ולהגדיר קווי מתאר לגבולות התגובה והדרדור למערכה.

בינתיים אנחנו לכאורה במקום אחר היום. הקלפים נטרפו ואם האיראנים יעשו טעות אז כל המגרש פתוח. סביר שחיזבאללה יהיה זהיר עוד יותר בימים אלו וגם אנחנו מול לבנון עד שדברים יתייצבו.

Related image

 

 

כתיבת תגובה