ההכנות הצבאיות האיראניות אחרי חיסולו של סולימני-מבזקים מיוחדים

אמצעי התקשורת הגלויים מלאים בידיעות פרטניות באשר להכנות הצבאיות האיראניות  לאחר שנודע על חיסולו של מפקד כוחות החוץ במשמרות המהפכה האיראנים – האלוף קאסם סולימני.

תמונה

לא ניתן לאמת דיווחים אלו לכן צריך להתייחס אליהם בהתאם.

*- יחידות החלל של איראן העמידו בכוננות עליונה את כל בסיסי הטילים הבליסטיים שלהם . סוכנות הידיעות האיראנית המקורבת למשמרות המהפכה טוענת כי המשטר מוכן לשיגור טילים לעבר סעודיה,קטאר והאמירויות תוך התמקדות בבסיסי תעופה שכוחות חיל האוויר האמריקאי חונים שם.

*-  6 מטוסי פאנטום של חיל האוויר האיראני מטייסת 8 מבצעים סיורים אווירים לאורך הגבול עם עיראק. יש דיווחים כי מספר טייסים הושמו במעצר ככל הנראה עקב סירוב פקודה לצאת ולהתעמת במקרה הצורך נגד חיל האוויר האמריקאי.

*- מספר בסיסי חיל האוויר ברחבי איראן נסגרו . פצצות שהיו מותקנות על מטוסי קרב בכמה בסיסים ,כולל בבסיס בחמדאן , הורדו מהמטוסים . רק מטוסי סיור מורשים לעלות לאוויר. ככל הנראה המשטר חושש מפעולות של הטייסים שייצאו משליטה.

*- צבא ארה"ב פורס בשעות אלו ציוד לחימה כבד כולל סוללות טילי פטריוט , טילי קרקע-אוויר להגנת הבסיסים האמריקאים מאיום הטילים הבליסטיים וטילי השיוט  של משמרות המהפכה האיראנים.

תמונה

*- שר החוץ האיראני – חיסולו של סולימני – עשה טרור בין לאומי .

*- טענה כי הכוחות המיוחדים האמריקאים עצרו את 2 בכירי מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקים : Qais Khazali & Hadi Ameri – קייס חזעלי והאדי אלעמרי .

 

כתיבת תגובה