מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מסתיימת

בשורה טובה לשנה החדשה, שהתחילה ברגל ימין, על סיום מלחמת הסחר בין ארהב לסין.

ב -15 בינואר, אמריקה וסין יחתמו על השלב הראשון, בהסכם הסחר שלהם, טראמפ הודיע היום (רביעי) כי סין וארה"ב, יחתמו על השלב הראשון בהסכם הסחר שלהם ב -15 בינואר.

נשיא ארצות הברית כתב בטוויטר לרשתות חברתיות, כי טקס החתימה יתקיים בבית הלבן עם ייצוג סיני בדרג גבוה.

טראמפ היה מוכן לחתום על ההסכם עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג, אך ההודעה האחרונה הייתה כי סגן ראש הממשלה הסיני ליו, ששימש בתפקיד ראש צוות המשא ומתן, הוא יחתום על ההסכם מטעם בייג'ינג.

טראמפ כתב בטוויטר כי יבקר בהמשך בבייג'ינג, בכדי לפתוח בשיחות על השלב השני בהסכם הסחר בין המדינות.

השלב הראשון בהסכם הסחר בין בייג'ינג וושינגטון, צפוי לסלול את הדרך להפוגה במלחמת הסחר בין המדינות, ולשיפור היחסים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם.

ראוי לציין, כי ההסכם כולל השעיית העלאה מתוכננת של העמלות האמריקאיות, על מספר מוצרים סיניים, בנוסף להפחתת היקף העמלות השוטפות, בתמורה לרפורמות מבניות סיניות, ויבוא בייג'ינג של כמויות גדולות של מוצרים חקלאיים אמריקאים.

ראוי לציין כי וושינגטון הייתה צריכה להטיל אגרה חדשה של 15% על מספר סחורות סיניות, בהיקף של 160 מיליארד דולר, החל מה -15 בדצמבר, ומלבד השעיית ההחלטה להטיל את האגרות החדשות, הסכים הממשל האמריקני להפחית את העמלות, שהוטלו על סחורות סיניות, בשווי של 120 מיליארד דולר, בין 7.5% עד 15% בלבד.

בתוך כך, הנציג האמריקני אמר כי המס המוטל על סחורות סיניות בשווי של 250 מיליארד דולר בגובה של 25%  יישארו זהים לאחר הסכם הביניים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for ‫الاتفاق التجاري بين بكين وواشنطن‬‎

 

 

כתיבת תגובה