ארה"ב מפנה שגרירותה מבגדד לאור התעלמות ממשלת עיראק מביטחונם

לאחר שארה"ב תקפה 5 מפקדות ומחסני תחמושת של חיזבאללה עיראק הנמנית על מיליציית אלחשד אלשעבי הנאמנה לאיראן וגרמה להרג של עשרות לוחמים משורותיהם , העריכו כי איראן תתיר למיליציות העיראקיות להגיב בירי לעבר מטרות אמריקאיות בכל רחבי המדינה.

מפקדי המיליציות אף התלהמו והכריזו כי מנוי וגמור איתם להגיב וכי זה יעשה בקרוב מאוד.

ארה"ב ,שלא נשארה חייבת, הצהירה כי היא תדע להגן על עצמה , לאמור במידה ושוב יפגעו אזרחים אמריקאים היא תגיב הרבה יותר קשה מהפעם הראשונה.

היה באיראן מי שקלט היטב את המסר הזה והחליט לפנות לנתיב תגובה קצת אחר.

בעוד שממשלת עיראק מנעה,לאורך כל השבועות הרבים ,מהמפגינים בבגדד ,שמחו נגד השחיתות הממשלתית ונגד השתלטות איראן על המדינה , להגיע לשגרירות איראן בבגדד,הממוקמת באזור הירוק המאובטח , על מנת לפגוע בה . במקרים דומים בערים אחרות בעיראק זה הסתיים בשרפת קונסוליות איראניות .

איראן דאגה לאלץ את כוחות הביטחון העיראקים להקצות מספיק כוחות אבטחה על מנת לשמור על שגרירותה בבגדד.

אלא שהמצב לא דומה כלל לגבי הדאגה לביטחון השגרירות האמריקאית בבגדד.

מיד לאחר סיום התקיפות האמריקאיות על מפקדות של "כתאיב חיזבאללה" , פינתה ארה"ב את כל צוות הדיפלומטים הבכירים מהשגרירות , ועוד קודם לכן פינו את משפחות הדיפלומטים יחד עם דיפלומטים אחרים בנוכחותם במבנה השגרירות לא הייתה קריטית .

אתמול התברר מי באמת השולט גם על כוחות הביטחון העיראקים בבגדד ובאזור המאובטח.

מפגינים, המשתייכים ככל הנראה לנאמני איראן , הגיעו לאחר הלוויות ההרוגים מהתקיפה האמריקאית ,  לאזור השגרירות והקימו שם מאהלים שישמשו אותם במהלך ההפגנה הבלתי נגמרת שלהם מול השגרירות.

המפגינים דרשו את סגירת השגרירות האמריקאית וגירוש הכוחות האמריקנים מעיראק

בעוד כלי תקשורת עיראקיים מדווחים כי שגרירות ארה"ב החלה לפנות את מגדלי השמירה מאנשי הצבא,נעשתה פנייה לממשלת עיראק להתערב כדי להגן על השגרירות.

ההבנה אצל האמריקאים  כי ביטחונם הופקר החלה לחלחל. אם הם לא רוצים לראות את מראות איראן משנת 1979 עת נלקחו אנשי השגרירות בני ערובה בידי אותם פושעים שתפסו את השלטון במדינה ונמצאים בה עד היום , הרי שהם צריכים מראש לדאוג שהדיפלומטים שלה לא יהיו בהישג ידם של פושעים אחרים ממוצא עיראקי אבל מקבלים את פקודותיהם מאותם פושעים בעלי הניסיון האיראנים.

מגדלי השמירה סביב השגרירות האמריקאית בבגדד:

תמונה

תמונות מאזור השגרירות:

 

כתיבת תגובה