מאחורי אחת המטרות היותר מעניינות שהותקפו במזרח סוריה: חפ"ק סורי-אירני

כשמדובר בתקיפות בלתי מזוהות על מטרות איראניות במזרח סוריה, המקורות הגלויים המדווחים עליהן ניזונים הן מידע אישי של כתבי החדשות , או מהדלפות מפי אנשי צבא סורים השונאים את הנוכחות האיראנית לא פחות מכל תושב באזור או מפי עדי ראיה שהיו באזור בזמן התקיפה.

אף פעם אנו לא יודעים את מהימנותן של אותן מקורות  ולכן לא פעם אנו מקבלים דיווחים סותרים או דיווחים כל כך מדוייקים שנדמה לנו שהם הגיעו ממוחו הקודח של המדווח .

לכן, אם אכן אותו דיווח ,מפי מקור מקומי במזרח סוריה, כי בתקיפה האחרונה על מטרות איראניות במזרח סוריה-מחוז דיר א-זור , הותקפה מפקדה משותפת לכוחות האיראנים והסורים , נכון, הרי שהבחירה דווקא במטרה זאת מדברת בעד עצמה מפאת חשיבותה הרבה  ולא רק מבחינה מקומית.

לפני יומיים בתקיפות העלומות באזור אלבוכמאל הופצצה, כך על פי מקורות במזרח סוריה, גם מטרה מאוד מעניינת- החפ'ק האזורי המשותף ,האיראני- סורי ,בו יושבים נציגי משמרות המהפכה האיראנים יחד עם מפקדים מדיוויזיה 4 ,לשעבר דיוויזיית שריון הטובה בצבא סוריה וכיום כלולות בה רק חטיבות חי"ר ממוכן המשולבים בה לוחמים שיעים מהמיליציות האיראניות, בפיקודו של האלוף מאהר אסד . יודעי דבר בסוריה יודעים להגיד כי במאבק בין רוסיה לאיראן על הדומיננטיות בסוריה תפס אחיו של הנשיא אסד,מאהר, את הצד של איראן , והוא למעשה כרגע ממלא פקודות איראניות ופועל,שלא במישרין,נגד האינטרס הרוסי המובהק בסוריה.

הרוסים בהחלט מודעים לכך ופועלים בהתאם.

החפ'ק שולט על כל הפעילות המבצעית באזור  ובמיוחד על הכיסוי המבצעי והלוגיסטי של שיירות הנשק האיראניות החוצות את מעבר הגבול העיראקי-אלקאים הסמוך (הנתיב הירוק כהה במפה להלן).


החפ'ק המשותף אחראי על הכוונת שיירות הנשק המגיעות מאיראן לעבר מקומות מסתור בכל רחבי האזור.
השמדת החפ'ק נועדה,בראש ובראשונה,לשבש את פעילות הגשר היבשתי האיראני.
פעם קיוו אצלנו כי הגשר היבשתי לא יגיע לכדי היתכנות מבצעית בגלל כאבי הראש שהוא יגרום. היום-כאבי הראש כבר כאן.
ואם אתם חושבים שגרמנו להם נזק כבד? אני מציע שנחכה לימים הבאים. כנראה שנראה עוד תקיפות.

יש לציין עוד כי שיתוף פעולה צבאי כה הדוק בין הכוחות האיראנים לדיויזיה 4 שריון קיימת גם בדרום מערב סוריה ,ממש על גבול הגולן הדרומי,ליד מפגש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן.

על פי מקורות סורים דיויזיה 4 התמקמה ליד העיירה זייזון ,הסמוכה הן לגדר הגבול עם ישראל והן לגבול ירדן ,והקימה שם מחנות אימונים למגוייסים מקומיים הפועלים בשכר בשרות איראן והחיזבאללה.

אין ספק כי מפקדת דיויזיה 4 שליד גבול ישראל מדווחת בזמן אמת לחפ"ק האיראנים הן בהר קסיון שם נמצא החפ"ק הצבאי הסורי המרכזי ובו יושבים גם איראנים , וגם מעדכנת את החפ"ק האיראני ,זה שהותקף,בזמן אמת על הנעשה בישראל המגיע מאמצעי האיסוף הצמודים לגדר הגבול.

Image result for military command center

הבחירה בהשמדת החפ"ק האיראני-סורי במזרח סוריה שלשום הייתה בהחלט נכונה וראויה!
תזכרו! כרגע ישראל לא פועלת בעיראק עקב דרישה אמריקאית הנובעת מחשש בכוחותיה יותקפו כתגמול ע"י המיליציות השיעיות בפקודת איראן , מה שיביא לנפגעים רבים בקרב כוחותיהם דבר שיקרין שלילית על דעת הקהל בארה"ב בשנת הבחירות.

דרישה אמריקאית זאת , שישראל אכן ממלאת ככתבה וכלשונה, פוגעת במובן מסוים בביטחון ישראל , על ידי כך שהיא מאפשרת לקו טילים בליסטיים בעלי טווח של יותר מ-700 ק"מ ,שהגיעו מאיראן והכוללים מנגנונים הכוונה לפגיעה מדוייקת במטרה , להתארגן ללא הפרעה לקראת ירי אפשרי לעבר מטרות אסטרטגיות בעלות חשיבות עליונה בעומק ישראל.
ככה זה כשאנחנו חייבים למישהו אחר!!!

אך לא אלמן ישראל!

ישראל תדע לפעול בזמן להסיר כל סכנה מעליה ולא משנה באיזה אזור גאוגרפי אותה סכנה נמצאת!

מפת סוריה : האזור המותקף מסומן בחיצים והעיירה זייזון נמצאת ליד הגולן הדרומי הצבוע במפה בסגול.

כתיבת תגובה