מבזקי חדשות ליום 2019 .27.12 . מתעדכן

*-תמונת מצב של הלחימה בלוב:
צבא לוב מתקדם באזור מישור בדרי בטריפולי.
דובר חדר המבצעים באל-כרמה, המזוהה עם הצבא הלאומי הלובי, הודיע היום (חמישי) , על נסיגת "המיליציות" ועל קריסת קווי ההגנה באזור אל-הדבה, דרומית לטריפולי.
חיל האוויר הלובי ממשיך לתקוף מהאוויר את העיר מיסרטה, מיום רביעי בלילה ובשעות המוקדמות של יום חמישי בבוקר, לאחר שפג המועד האחרון שהעניקה הנהגת צבא לוב לנסיגת המיליציות מטריפולי והעיר מיסרטה .

*- אחד מתושבי צפון לבנון , שאיבד את סבלנותו, בגלל הצעדים המחמירים, שננקטו על ידי בנקים למשיכת כסף בדולרים ופאונד לבנוני, והגבילה את סכום הכסף שניתן למשוך, ויש לו פיקדון ב"בנק האשראי הלבנוני ",  הלך לסניף הבנק עם תכנית מקורית , כדי לפתור את הבעיה שלו, רק לא ברור, האם התכוון לפצח את כספות הבנק, או את ראשי מנהלי הבנק.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- תרגיל ימי משותף לאיראן,רוסיה וסין באוקיינוס ההודי ובמפרץ עומאן.

*- נשיא ארה"ב טראמפ מזהיר את רוסיה איראן ואת המשטר הסורי מפני הרג אזרחים באידליב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "רוסיה, סוריה ואיראן הורגות, או שהן בדרכן להרוג אלפי אזרחים חפים מפשע באידליב שבסוריה. אל תעשו זאת! טורקיה עובדת קשה על מנת למנוע את הטבח במקום.

*- כוחות ארה"ב עצרו באיומיי נשקים סיור צבאי רוסי (שבעה כליי רכב בהם נכחו חיילים רוסים חמושים) בגלל פעולות דומות של הצבא הסורי שמנע מסיור צבאי אמרקאי להתקרב לאחד המוצבים של הרוסים ואף פתחו גם באש אזהרה לעבר שיירת החיילים האמריקאים שניסו להיכנס לאזור בו נמצא הבסיס .

*- מוחמד אל שייח בעל טור קבוע כותב בעיתון " אל ג'זירה " פרסם ציוץ ב -9 באוגוסט והגדיר אותם בצורה בהירה ופשוטה:

"הפלסטנים הם הזבל של המזרח התיכון.."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- ערוץ אלמנאר יפרסם בשעה 9:30 תמונות וסרטון של נסראללה מסתובב ונוסע ברחובות הפרברים במטרה להראות שהוא לא כלוא בבונקר כמו שישראל טוענת.

*- צחוק הגורל -סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אומר בריאיון לטלוויזיה הפלסטינית, כי נציגי כל הפלגים הפלסטינים, כולל חמאס והחזית העממית, השתתפו בהכנת התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג ומודה לקטר על סיועה במימון ההוצאות המשפטיות.

*-  ארדואן טען היום כי 2000 שכירי חרב רוסים + 5000 שכירי חרב מסודאן נלחמים בלוב,"מה יש להם לעשות שם !? אנחנו יודעים מי משלם להם..".

*- ארה'ב משעה את שליחת כלביה לממשלות ירדן ומצרים, לאחר שדוח של משרד החוץ חשף את מותם של 7 כלבים (במסגרת התוכנית למלחמה בטרור). הדו"ח המליץ כי יש צורך לשפר את תנאי חייו ואת דרכי הטיפול בהם (לכלבים) לפני שישלחו יותר.

בדו"ח נאמר כי אחד הכלבים האמריקאים שנשלחו למצרים מת מסרטן ריאות, והשני מת מפיצוץ כיס המרה.

*- ממש לאחרונה הגיעו 3000 חיילים סודנים להילחם,בתשלום מלא,לצד הגנרל חפתאר בלוב. הטורקים רוצים להגיב אך כרגע הם ימתינו כי פוטין יגיע לטורקיה ב-8 לינואר לסגור עם ארדואן את סוריה וגם לוב לפני שחיילים רוסים יתחילו להילחם בקומנדו טורקי על אדמת לוב.

*- בשנת 2020 נהיה עדים להודעות על יחסים עם ישראל מצד מדינות שלא היו להם יחסים רשמיים עד כה – דאחי חלפאן תמים.

*- אתמול פגע מטען צד באוטובוס צבאי סורי ממערב לדרעא לא הרחק מגבול ישראל. עוד פעולה מוצלחת של כוחות המורדים החדשים באזור.

*- אתמול הגיעו 9 גופות של לוחמי 'ואגנר' שלחמו לצד הגנרל חפתאר בלוב בקרבות מדרום לטריפולי.
עכשיו זורמות הגופות לרוסיה גם מכיוון לוב.

*- דיווחים כי חיל האוויר המצרי מקיים סיורים אוויריים מסביב לשעון ליד הגבול עם לוב למקרה וחיל האוויר הטורקי ינסה להתערב ולסכל את ההפצצות הנרחבות המתוכננות.

 

כתיבת תגובה