מפקד ההגנ"א ברוסיה:"כטב"מים חמושים-בעיה עולמית ,לא רק שלנו בסוריה"

תקיפת שדה התעופה הצבאי הרוסי בסוריה אינו יותר חדשה מרעישה.

המורדים הסורים מנסים כבר יותר משנה לפגוע בסד"כ מטוסי התקיפה הרוסים הפוגעים קשות באוכלוסיה האזרחית בצפון המדינה מבלי שהמורדים יוכלו אפילו להתגונן.

לפעמים גם למורדים מצליח. מפעם לפעם הם מצליחים להפתיע את מערכות ההגנה האווירית הרוסית שנפרסה מסביב לבסיס חמימים , ומצליחים לפגוע במטוסים החונים על המזלולים , מה שהביא את הרוסים למהר ולבנות דירים מבטון מזויין על מנת להגן עליהם.

הצלחות המורדים אילץ את מפקד כוחות ההגנה האווירית הרוסית להתבטא ולהזהיר שכוב"מים עויינים הם  לא בעייה בלעדית של הרוסים אלא הופכת בעייה עולמית.

מפקד כוחות ההגנה האווירית הרוסית, הגנרל אלכסנדר לאונוב, הזהיר כי "איומי כטב"מים יגברו לא רק בסוריה אלא בכל מדינה בעולם".

דבריו של ליאונוב הגיעו לאחר שהופעלו מערכות ההגנה האווירית הרוסית בשדה התעופה הצבאי הרוסי בחמימים שבצפון סוריה לאחר ששני כטב"מים תקפו את הבסיס. הגנרל אמר לעיתון של הצבא הרוסי: "השימוש בכלי טיס חמושים בלתי מאוישים על ידי קבוצות בלתי חוקיות מתפתח באינטנסיביות."

הגנרל הרוסי ציין כי בהקשר זה יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לפיתוח שיטות לחימה נגד מל"טים בתקופת שלום, ולשפר את שיטות הגילוי וההשמדה שלהם.

העיתון ציטט את המומחה הצבאי הרוסי ויקטור מורוחובסקי שאמר כי הרמה הטכנית של המל"טים ששימשו את המורדים בסוריה, במהלך השנים האחרונות, התפתחה, אך הוא ציין כי הם "פחות מהסטנדרטים המקובלים בעולם".

לאחר מתקפת המסיימים ... אזהרה רוסית מפני התפתחות ה"מל"טים "בסוריה

כתיבת תגובה