דו"ח המצפה הסורי לזכויות אדם על התקיפות באזור דמשק אמש

המצפה הסורי לזכויות אדם פרסם סיכום משלו אודות התקיפה הישראלית על סביבת דמשק .

המצפה הסורי לזכויות אדם אמר היום (שני), כי בתקיפות טילים של ישראל על מטרות מדרום לבירה דמשק ביום ראשון בערב, נהרגו לפחות שלושה אנשים שאינם סורים.

המצפה רומז כי ההרוגים הם בני לאום איראני, מכיוון שהם נהרגו, עם נפילת אחת הרקטות באזור בין סיידא זינאב לעקרבא, דרומית לבירה דמשק, אזור הנמצא בשליטה מובהקת של איראן,ביום ראשון בערב, בתוך כך יש מידע שאינו מבוסס על עוד הרוגים ופצועים.

מהמצפה הסורי נמסר בשעות האחרונות, כי לפחות שתי טילים נחתו באתרי כוחות המשטר והמיליציות האיראניות, בסביבת עקרבא באזור הכפרי של בירת דמשק, שנמצאת בדרך לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

מערכות ההגנה האווירית הסורית הצליחו להפיל לפחות טיל אחד לפני שהגיע למטרה.

מקורות אמרו למצפה הסורי, כי נראו אמבולנסים בדרך למקום שבו נפלו הטילים הישראליים בסביבת עקרבא, מה שכנראה גרם לנפגעים, וזה התרחש במקביל לתקיפות של מספר גדול של עמדות צבאיות, בכביש שדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

לא נמסרה תגובה מהצבא הישראלי לאשר אם התקפה זו בוצעה על ידו או לא.

גורמי  מודיעין בישראל פרסמו תמונות של אתרים איראניים בסוריה, שהותקפו על ידי מטוסים ישראלים במהלך חודש נובמבר האחרון, שלדברי ישראל נפגעו בתגובה לתקיפה שביצע כוח איראני נגדה.

החברה הישראלית לצילום מלוויינים – אימג'סט סט אינטרנשיונל דיווחה באותה תקופה, כי ישראל פגעה בשני אתרים ,שנחשדו, שהם שייכים למשמרות המהפכה  האיראנים, האחד שוכן בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק והשני בשדה התעופה הצבאי אלמזה.

כמו כן, בנובמבר הודיע צה"ל, כי ביצע תקיפות על עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני, ולצבא סוריה בשטח סוריה.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

מצגת התקיפה אתמול ברחבי סוריה

כתיבת תגובה