טורקיה תקבל בקרוב נושאת מטוסים אך אין לה במה לצייד אותה

"איסטנבול-יש לנו בעיה ?"

טורקיה אמורה לקבל בשנה הבאה את נושאת המטוסים החדשה שהזמינה אך יש לה בעיה קשה! ארה"ב מסרבת לספק לה את מטוסי הקרב הממריאים אנכית מדגם אפ-35 בי לאחר שטורקיה סירבה לבטל את עסקת קניית סוללות טילי האס-400.

"כוחות חיל הים שלנו יקבלו בשנת 2020 את נושאת המטוסים מתוצרת מקומית – " אנאדולו", שהיא ספינת המלחמה הגדולה ביותר שנבנתה בטורקיה", אמר איסמעיל דמיר, יו"ר נשיאות התעשיה הצבאית, בטוויטר.

נושאת המטוסים " אנאדולו " מבוססת על דגם הספינה הספרדית חואן קרלוס הראשון, ספינת תקיפה אמפיבית רב-תכליתית.  חברת נבנטיה – Navantia  סיפקה את התכנון, העברת טכנולוגיות, ציוד וסיוע טכני למספנת "סדף" – Sedef Shipyard of Turkey בטורקיה לצורך תכנון ופיתוח ה-"אנאדולו".

בתחילת התכנית לבניית ספינת ההתקפה האמפיבית הטורקית, חיל הים הטורקי רצה ספינה שתוכל להפעיל אך ורק מסוקים. עם זאת, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי זמן קצר לאחר בחינת אפשרויות התיכנון, חיל הים הטורקי שינה  את תכניותיו ובחר בסיפון טיסה מאובזר עם רמפת "קפיצת סקי" מקדימה, מתוך כוונה לרכוש את מטוס ה-  F-35B,גרסת מטוס הממריא ונוחת אנכית. העיתון הלאומי הטורקי, Hurriyet Daily News, דיווח בתחילת השנה כי המדינה מתכוונת לרכוש מספר מטוסי F-35B בנוסף ל -100 ה- F-35As , הגרסא הרגילה של המטוס. העיתון הצהיר כי נושאת המטוסים מתוכננת להיבנות בקנה אחד עם הרצון הגובר של אנקרה לחזק את כוחותיה הימיים, בעיקר למבצעים בחו"ל ", הספינה ממנה המטוסים יוכלו לטוס היא  " TCG אנאדולו".

האתר לענייני תעופה – ג'יינס אישר גם את התעניינותה של טורקיה במטוס ה- F-35B, וציטט מקורות מהתעשייה הביטחונית והטורקית. לפי אתר ג'יינס: "גורם בכיר במשרד התעשייה הביטחונית התורכית הביע את האינטרס של ארצו ברכישת גרסאות F-35 STOVL לסגן האדמירל מתיאס וינטר, ראש פרוייקט ה- F-35 של משרד ההגנה בארה"ב, במהלך ישיבה שהתקיימה באנקרה באמצע אוקטובר."

מעבר מהיר לשנת 2019, כאשר טורקיה התריסה מול אזהרות ארה"ב שלא לרכוש מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400, היא הוזהרה כי זה יכול להוות איום על ביטחון המידע של מערכות נאט"ו. טורקיה התעלמה מאותן אזהרות.

ימים לאחר שהגיעו סוללות ה- S-400, הודחה טורקיה מפרוייקט ה- F-35. טורקיה הייתה שותפה ב-"רמה 3" בתכנית Joint Strike Fighter והספינה הטורקית TCG Anadolu תוכננה כך שתהיה מסוגלת להפעיל עד 12 מטוסי F-35B הממריאים ונוחתים אנכית ו -12 מסוקים.

עכשיו, זה לא יקרה.

כאשר נושאת המטוסים החדשה של טורקיה,ה- TCG Anadolu תיכסכנס לשירות, לא יהיו מטוסים לה באימונים ואפילו לא בהזמנה.

 

 

 

כתיבת תגובה