"השוטר הטוב": ארה"ב במסר של פיוס לאיראן: "מוכנה להסיר את הסנקציות"

נראה כי המו"מ בין ארה"ב ואיראן ,לאחר שטראמפ ביטל את הסכם הגרעין , מתאפיין בליהוק לתפקידי "השוטר הטוב" ו- "השוטר הרע".

גם האיראנים נוקטים בשיטה דומה. יש בכירים באיראן הקוראים להיכנס למו"מ מחודש עם ארה"ב בכל מחיר כדי להציל את הכלכלה האיראנית המפרנסת יותר מ-90 מיליון איש ויש כאלו ,מחסידי הקו הנוקשה, הקוראים להחרים כל קשר עם ארה"ב – יהיה אשר יהיה. הכבוד חשוב מהלחם!

גם האמריקאים לא טומנים ידם בצלחת. רק בסוף שבוע שעבר איים שר החוץ האמריקאי-פומפאו על איראן שאם היא תפגע באינטרסים אמריקאים,באשר הם, היא תטעם מנחת זרועה של ארה"ב. היום "שיחק" בריאן הוק- שליח ארה"ב לענייני איראן את תפקיד בשוטר הטוב במלחמת המוחות בין 2 המדינות.

תוצאת תמונה עבור ‪usa vs iran‬‏

השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני איראן, בריאן הוק, אמר שארצות הברית מוכנה להסיר את הסנקציות מעל איראן ולהשיב את היחסים הדיפלומטיים אם טהרן תפסיק את מה שהוא מכנה: "פעולות האיבה שלה".

בראיון בלעדי ל"אל-ג'זירה "של קטאר, אמר הוק כי ארצות הברית מוכנה "להסיר את הסנקציות מעל איראן ולהשיב את היחסים הדיפלומטיים, זאת אם [איראן] תפסיק את פעולות האיבה שלה".

"הסנקציות נגד איראן אינן כדי להעניש אותה אלא להבטיח את הביטחון הלאומי האמריקאי", ציין השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני איראן.

"למרות שהמנהיג האיראני, עלי חמינאי, בחר בהתמוטטות כלכלית על פני הדיאלוג איתנו, אפשר להגיע להסכם טוב יותר עם טהראן", הוסיף הוק.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

תוצאת תמונה עבור ‪usa vs iran‬‏

 

כתיבת תגובה