התגרות בוטה בארה"ב:טורקיה במו"מ עם הרוסים לרכישת חטיבת S-400 שניה

מסתבר כי המאמץ האמריקאי למנוע מהטורקים להצטייד בסוללות טילי הנ"מ החדישים מדגם האס-400 רחוק מאוד מסיום.

מתברר כי טורקיה הזמינה מרוסיה 2 חטיבות תקניות של טילי האס-400 כאשר התעשייה הצבאית הטורקית תיקח חלק בייצור והטמעת החטיבה השניה .

לא ברור אם החלק השני של ההזמנה אכן יקרה בפועל אך כרגע כל הדיווחים בנושא משרתים את הטורקים על מנת ללחוץ על האמריקאים לאשר להם אספקת מטוסי אפ-35 שממשל טראמפ צסרב לתת להם למרות שהטורקים כבר שילמו  עליהם וטייסיהם כבר סיימו השתלמות הסבה למטוסים אלו.

"אספקת החטיבה השניה  של מערכות טילי ההגנה האוויריות הרוסיות S-400 לטורקיה כוללת ייצור והעברת טכנולוגיות משותפות,  חוזה על כך אמור להיחתם עד אפריל 2020" – כך אמר גורם בתעשייה הצבאית הטורקית.

"ההסכם עם רוסיה לרכישת טילי נ"מ מדגם  S-400 כולל שתי חטיבות. הראשונה מהן כבר נמסרה. כעת מתבצעות אימונים, ובאפריל בשנה הבאה, המערכות תותקנה במלואן. ההסכם אינו מתייחס לייצור והעברת טכנולוגיות משותפות לחטיבה זאת. המערכות שהגיעו לטורקיה יטצרו במלואן ברוסיה, "אמר מקור ביטחוני רוסי לסוכנות הידיעות "ספוטניק. לדבריו, המשא ומתן שמתנהל על ייצור משותף נוגע לחטיבה השניה של ה- S-400.

"החוזה על אספקתו נחתם. השיחות לא נוגעות לרכישה, אלא לייצור והעברת טכנולוגיות משותפות. השיחות נמשכות זמן רב, הצדדים לא יכולים שלא להגיע להסכם. איש אינו יכול לנקוב בתאריך המדויק לחתימת ההסכם על ייצור משותף, אך זה אמור לקרות לפני אפריל בשנה הבאה, " אמר אותו גורם.
דיווח זה מגיע בתוך עימות מתמשך בין טורקיה לארה"ב על מערכות ה- S-400 שקנתה אנקרה מרוסיה בתחילת השנה. כחלק מהצעדים האחרונים שננקטו על ידי ארה"ב בכדי ללחוץ על טורקיה לנטוש את תוכניותיה בנוגע לחטיבה השניה של טילי ה- S-400, אישרה הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט האמריקני  סנקציות נגד אנקרה בגין רכישת מערכות הגנה אוויריות רוסיות. טורקיה אמרה כי היא יכולה "לזרוק" את ארה"ב מבסיס האוויר – אינצ'ירליק ,בו יש לארה"ב נוכחות צבאית משמעותית,אלא אם כן וושינגטון לא תפעיל את תוכנית הסנקציות שלה נגדה.

  S-400 Triumph missile launcher

 

כתיבת תגובה