מבזקי חדשות ליום 13.12.2019 . מתעדכן

*- בצפון קוריאה אומרים כי הצהרותיה של ארה"ב דרבנו את המדינה "לקבל החלטה מוגדרת באיזו דרך לבחור" לפני מועד סיום סוף השנה.

*- ועדת יחסי חוץ של הסנאט האמריקאי אישרה ביום רביעי את ההצעה, המבקשת להטיל סנקציות על טורקיה בגין המלחמה שלה נגד הכוחות הכורדים בסוריה, ובגלל רכישתה של טורקיה את מערכת ההגנה הרוסית – S-400.

"הגיע הזמן שהסנאט יתכנס וננצל את ההזדמנות הזו כדי לשנות את התנהגותה של טורקיה", כך אמר ג'ים ריש, המכהן המכהן כסנטור, מטעם מדינת איידהו.

*- שני עוזרי קמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כולל מנהל קמפיין הבחירות שלו לשעבר, קורי לבנדובסקי, ביקרו השבוע בישראל כדי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

אתר החדשות היהודי "Insider" דיווח לראשונה על הביקור ביום שלישי.

על פי הדייוח לבנדובסקי ודוד בוסי, שכיהן כסגן מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ צפויים לסייע לקמפיין הבחירות של נתניהו.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- על פי מחקר, נכון לדצמבר 2019, ברוסיה יש 4,163 מטוסים ומסוקים צבאיים למטרות שונות (8% מהמדד העולמי), שנייה רק לארצות הברית במדד זה (13,266 מטוסים ומסוקים, 25% מהמדד העולמי). במקום השלישי נמצאת סין עם 3210 מטוסים צבאיים ומסוקים (6% מכלל הגלובלי).

*- הקונגרס האמריקאי מאמץ החלטה להכיר ברצח העם הארמני,

טורקיה בתגובה – "הכרה של ארה"ב ברצח העם הארמני, מציב את קשרי ארה"ב-טורקיה בסיכון"

*- מקורות רפואיים בבגדד מעדכנים כי מאז תחילת אוקטובר עת החלו ההפגנות אזרחיות נהרגו 511 איש ויותר מ-21,000 נפצעו . ההערכה כי מספרי ההרוגים בפועל הרבה יותר גדול ויש אומרים שמדובר בסיסות 1000 הרוגים לפחות .

*- מפגינים תפסו בגדד איש ביטחון שירה והרג מפגינים ,הרגו אותו ותלו אותו על עמוד תאורה ברחוב הראשי.

*-  שוב נורו רקטות לעבר בסיס אווירי עיראקי בו נמצאים גם חיילים אמריקאים. זה הפך למעשה שגרה מבלי שהאמריקאים מגיבים. רק מאיימים .

תמונה

*-שיעורי מכירת הנשק בעולם לשנת 2018:

420 מיליארד דולר-עליה של 4.6 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת. כך עולה מנתונים חדשים שפרסם מכון המחקר הבינלאומי לשלום בשטוקהולם (SIPRI) .

ארה'ב מובילה במכירות = 148 מיליארד דולר.(35% מסך המכירות הכללי).

רוסיה- 36 מיליארד דולר.

חברות מאירופה- 102 מיליארד דולר .

ישראל – כמעט 9 מיליארד דולר.

*- נושאת המטוסים היחידה של רוסיה- האדמירל קוזניצוב, הנמצאת בשיפוצים וספגה נזק נוסף וגדול מהמספנה שם היא נמצאת בגלל נפילת קורת ברזל עצומה על הסיפון , עלתה היום באש בתאונה נוספת. לא ברור מידת הנזק.
אבל מה שברור הוא שלא תראו אותה מפליגה לפחות ל-3 שנים הקרובות.

*- חיל הים האמריקאי מזמין צוללות בשווי של 22 מיליארד דולר. הצוללות החדשות מתוכננות להיקלט בצי בשנת 2025 – 2029 – כך מדווח חיל הים.

*- סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג לבנון לרמה cc שתרגומה הכלכלי הינו "מדינה פגיעה מאד, השקעה ספקולטיבית".

*- רשימת המיליציות האיראניות הפועלות על אדמת סוריה ועיראק:

תמונה

*-

 

כתיבת תגובה